V minulých letech se pražská policie potýkala s častými případy loupežných přepadení ve finančních ústavech v Praze, ze kterých odhadem dvě třetiny tvořila loupežná přepadení v bankách. Na svědomí je měli jak jednotliví pachatelé, tak i celé organizované skupiny.
Na všech těchto případech pražští kriminalisté prakticky ze všech policejních obvodů úzce spolupracovali. V roce 2009 šlo o 43 případů loupeží v peněžních ústavech, přičemž 24 skutků (55,8 %) se jim podařilo úspěšně objasnit. Během letošního roku se počet případů ustálil na 29, přičemž objasněnost těchto případů zůstává nadále téměř 50%. Na všech nevyřešených případech kriminalisté i nadále intenzivně pracují.
„Loupeže v bankách jsou často činem ze zoufalství, jen někdy jde o promyšlenou aktivitu. Je totiž evidentní, že přepadení banky velice často končí pro pachatele zklamáním. Nejen kvůli vysoké objasněnosti, a tedy následnému trestu, nýbrž i proto, že banky záměrně mají na přepážkách jen minimální objemy hotovosti. Proti úspěšnosti přepadení navíc působí i časové zámky na trezorech a další opatření,“ zdůraznil náměstek výkonného ředitele České bankovní asociace Jan Matoušek.
Svůj podíl na klesající tendenci loupeží v metropoli má nejen široká veřejnost a policie, ale také aktivní přístup jednotlivých bank v otázce jejich bezpečnostních opatření. Kriminalistům se spolu s bezpečnostními odbory jednotlivými bank v průběhu posledních let daří tyto skutky objasňovat a odhalovat i jednotlivé případy tzv. smyšlených loupežných přepadení.
Díky této aktivní spolupráci, jak v oblasti vyšetřování tak objasňování těchto případů, se policii daří nápad tohoto druhu trestné činnosti úspěšně snižovat. Efektivita jejího odhalování se zvyšuje, a to především díky intenzivní spolupráci pražské policie v rámci České bankovní asociace s bezpečnostními řediteli bankovních domů.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
