Hospodářský růst se v deseti zemích střední a východní Evropy, které usilují o vstup do Evropské unie, začal vzpamatovávat a v roce 2000 by měl v průměru stoupnout na zhruba 3,5 procenta a v roce 2001 nad čtyři procenta. Inflace by měla ve většině zemí pokračovat v poklesu. Uvedla to včera zveřejněná revidovaná ekonomická prognóza EU, kterou vypracoval šéf ekonomické politiky unie Pedro Solbes. Průměrný reálný růst hrubého domácího produktu v kandidátských
zemích střední a východní Evropy (Polsko, Maďarsko, ČR, Slovensko, Slovinsko, Rumunsko, Bulharsko, Litva, Lotyšsko a Estonsko) zpomalil z 3,1 procenta v roce 1997 na přibližně 2,3 procenta loni a odhadovaných 1,8 procenta letos.Zpráva konstatovala, že pomalejší růst ve spojení s nízkými mezinárodními cenami komodit přispěl k dalšímu zpomalení inflace v oblasti. Ke zpomalení růstu podle zprávy Evropské komise přispěl pokles vnější poptávky, snížení soukromého vnějšího financování a v některých případech z
přísnění makroekonomických politik jako odpověď na slabou pozici platební bilance. Česká republika se dostala do recese v důsledku strukturálních vad a prodlouženým utužením fiskální a měnové politiky po peněžní krizi v roce 1997, informoval Solbes.Schodk
y běžného účtu se následkem snížení vnější poptávky všeobecně rozšířily, ačkoliv v ČR a Estonsku tužší politiky více než vyrovnaly její slabší účinek, což vedlo k ostrému snížení deficitu, připomněla zpráva.Zdroj: HN z 25. 11. 1999



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
