Celosvětová recese z let 2008/2009 přinutila centrální banky k vynalézavosti. Jakmile vylétla prudce nahoru nezaměstnanost, kleslo HDP a na akciových trzích zavládla panika, vymyslely celou hromadu řešení. Jedním z nich bylo tzv. kvantitativní uvolňování a v případě USA bylo dokonce na sklonku roku 2010 ještě prodlouženo, což podnítilo růst na akciových a zejména komoditních trzích.
Ale s tím, jak se globální oživení přetváří v plnohodnotnou expanzi, vystupuje nyní do popředí jako nevítaný host, který klepe na dveře, inflace. Jak se k stoupající inflaci postaví centrální banky? A jak může případné zvyšování úrokových sazeb evropskou centrální bankou postihnout české soukromé investory?
V našem makroekonomickým výhledu na 2.čtvrtletí se také budeme snažit zodpovědět na následující otázky:
1)USA: předčí americká ekonomika v 2011 ostatní velké ekonomiky?
2)EUROZÓNA: udrží Německo Eurozónu nad vodou?
3)AKCIE: oplatí se investovat do ruských akcií? Nebo spíše levně nakoupit japonské akcie?
4)ALOKACE PORTFOLIA: pokud akcie i nadále ke konci roku porostou, v jakém aktivu zvýšit expozici tak abychom dosáhli optimální diverzifikace porfolia a risk managementu?
5)ZLATO A STŘÍBRO: můžeme v druhém čtvrtletí u stříbra a zlata očekávat konsolidaci a další posilování?
6)JAPONSKO: do jaké míry bude mít zemětřesení, včetně výpadků energie, vliv na HDP?
7)MĚNY: Na jakých úrovních se koncem roku bude obchodovat EURUSD, UDSJPY a další měnové páry?
8)USA: Přistoupí Federální rezervní systém v čele s Bernankem ke třetí vlně kvantitativního uvolňování?
9)ROPA: kam až celkové globální oživení spotřeby spolu s politickými nepokoji vyženou cenu ropy?
ZJISTĚTE O VÝVOJI GLOBÁLNÍCH TRHŮ VÍCE. ZÍSKEJTE KOMPLETNÍ MAKROEKONOMICKÝ VÝHLEDU SAXO BANK PRO 2.ČTVRTLETÍ ROKU 2011



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
