Současný tříprocentní hospodářský růst, nízká inflace, fakticky plná zaměstnanost a díky dotacím Evropské unie vyrovnaný běžný účet platební bilance potvrzují, že přípravy Portugalska na členství v Evropské hospodářské a měnové unii od jejího letošního startu byly důkladné. Vše podle analýz Organizace pro hospodářskou spolupráci (OECD) nasvědčuje tomu, že příznivý vývoj bude pokračovat i v dalších letech.
Portugalská ekonomika ještě letos těžila z příznivých vlivů loňské světové výstavy Expo '98 v Lisabonu. Díky tomu se poměrně rychle zotavila ze zpomalení západoevropského růstu v letošním prvním pololetí a současné oživení využívá v maximální míře.
Stav veřejných financí a vlastnická transformace hospodářství však nadále zůstávají pro Portugalce klíčovými problémy. Na rozpočet stále silněji tlačí nároky stárnoucího obyvatelstva a nezbytnost reformy sociálního (i zdravotního) systému nazrála už dávno. Po změnách volá i daňový systém a vládní politika zaměs
tnanosti.Ve finančním sektoru už reformy uskutečňované v minulém desetiletí a členství země v EMU přinesly cenné plody v podobě makroekonomické stability Portugalska během posledních let. Finanční instituce jsou zdravé a relativně efektivní, konstatují an
alytici OECD.Během posledních deseti let realizovalo Portugalsko rozsáhlý privatizační program. Prodalo se přes sto podniků a roční výnosy dosahovaly v průměru dvou procent hrubého domácího produktu. Privatizace letos pokračuje za přísné regulace státu v
infrastrukturálních podnicích.Zdroj: HN z 26. 11. 1999



 
				 
								 
								 
								 
								







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					