U osobních aut se pravděpodobnost, že jejich řidiči zaviní během roku dopravní nehodu, pohybuje v průměru kolem 5,5 procenta, což znamená, že jedna nehoda ročně připadá na každých 18 pojištěných vozidel. Naproti tomu u motorkářů jsou statistiky povinného ručení mnohem příznivější: riziko zavinění nehody je u nich přibližně desetkrát nižší.
„Je to samozřejmě ovlivněno i tím, že motocyklisté jezdí na svých strojích obvykle jen zhruba polovinu roku. Ale i při zohlednění tohoto faktu je riziko, že během roku zaviní nehodu z povinného ručení, stále asi pětkrát nižší než u řidičů osobních aut,“ říká Jaroslav Král, ředitel odboru řízení produktů neživotního pojištění ČSOB Pojišťovny, a dodává: „S nadsázkou řečeno. Je to tak trochu jako s leteckými nehodami. Těch je také daleko méně než nehod na silnicích, ale kvůli jejich závažnosti se o nich mluví víc.“



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
