Úspěchy ČR vyzdvihl komisař Günter Verheugen i předsedající finská ministryně zahraničí Tarja Halonenová.
Jako jediná z šestice jednajících kandidátů včera Česká republika předběžně uzavřela při vstupních rozhovorech s Evropskou unií obtížnou kapitolu "volný pohyb zboží". EU tedy uznala, že právo i praxe ČR jsou kompatibilní v oblasti považované za pilíř jednotného vnitřního trhu evropských společenství.
Ministr zahraničí Jan Kavan se se svými protějšky ze zemí "patnáctky" dohodl dále na uzavření kapitoly "hospodářská a měnová unie". Odráží to sladění předpisů, které vytvářejí předpoklady pro přechod na jednotnou měnu, nikoli samotné převzetí eura, jež závisí na splnění dalších kritérií po vstupu.
Česká republika tak včerejškem prozatím ukončila rozhovory o obsahu deseti z 30 kapitol, na něž je rozděleno "acquis communautaire", souhrn předpisů a rozhodnutí EU. Kypr uzavřel 11 kapitol, Polsko, Maďarsko, Slovinsko devět a Estonsko osm. Z jednajících postkomu
nistických zemí se tedy ČR ocitla na nějaký čas v čele pomyslné tabulky.Při jednání bylo podle Jana Kavana řečeno, že se Praha přiblížila také ke splnění požadavků v kapitolách "právo společností", "hospodářská soutěž" a "celní unie". Poprvé byly nastoleny předpisy "ochrany životního prostředí", takže počet kapitol již zařazených na jednání stoupl na 23.
Úspěchy ČR vyzdvihl komisař Günter Verheugen i předsedající finská ministryně zahraničí Tarja Halonenová. Kavan před novináři označil výrazný pokrok ČR v jednání o přistoupení k EU za důkaz, že unie již praktikuje metodu diferenciace.
Zdroj: HN z 8. 12. 1999



 
				 
								 
								 
								 
								







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					