Statistiky uvádějí, že počet domácností s přístupem k internetu rok od roku stoupá. Jestliže v roce 2005 mělo připojení sotva 20 % domácností, v roce 2011 to bylo již 62 %. Internet již dávno neslouží jen ke komunikaci. Množství činností vykonávaných online rychle přibývá a očekává se, že se míra využití internetového spojení ještě zvětší.
Velmi oblíbenou aktivitou jsou internetové nákupy, ty využívá 84 % uživatelů. Následuje vyhledávání informací o zboží a službách se 79 %. A například internetového bankovnictví využívá celých 42 % uživatelů.
Co se týká pojišťovnictví, nejčastěji poskytovanou službou je především penzijní připojištění a životní pojištění online.
Množství takto sjednávaných služeb se bude výhledově zvětšovat. „Nabídku pojištění, které bude možné sjednat přes internet, budeme nadále rozšiřovat a přinášet další zajímavé on-line produkty pro naše klienty,“ uvedl manažer přímé distribuce ING Pojišťovny Michal Skalický.
Uzavírání pojištění online je podpořeno aplikacemi, které potenciálnímu klientovi vypočítají úroveň pojistného při daných podmínkách. Tak zvané kalkulačky určí jednak výši pojistky, ale také nutnou částku důchodového spoření.
Na stránkách poskytujících pojištění se také objevují instruktážní videa, která informují o vlastnostech produktu a výhodách, které přináší.
Krom samotného sjednání pojištění je nově možné nahlásit pojistnou událost e-mailem. Pokud tuto službu pojišťovna poskytuje, poškozený pošle naskenovaný vyplněný formulář a patřičné přílohy. Registrace pojistné události je zpravidla ohlašována opět e-mailem nebo SMS.



Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
