Z celoevropské studie vyplývá, že v nejnovějších zákonech, směrnicích a inovacích se neorientuje až 45 % evropských rodičů, nejvíce pak v 56 % Francouzi. „Důvodem může být to, že se v posledních letech zvýšila rozmanitost i množství nabídek a objevila se řada nových terminologických pojmů, v nichž se rodiče dosud nezorientovali,“ uvedl Paul Gustavsson, výkonný ředitel společnosti Britax Römer, která nabízí také kompletní řadu dětských autosedaček.
Například technologii ISOFIX, která představuje jeden z nejvýznamnějších vývojových úspěchů v oblasti bezpečnosti autosedaček posledního desetiletí, nezná až 44 % rodičů. Zhruba 51 % rodičů zase nikdy neslyšelo o směrnici i-Size, která stanovuje přechod mezi sedačkami dle velikosti a věku a nařizuje polohu proti směru jízdy do věku nejméně 15 měsíců. V této oblasti jsou nejhůře informovaní v 73 % Švédové, nejlépe naopak v 64 % Španělé.
Podle celoevropské studie se bezmála 23 % rodičů rozhoduje pro výměnu autosedačky vyšší skupiny z důvodu, že se jim narodilo další dítě. Zatímco 21 % rodičů autosedačku vyměnilo, aby uvolnili místo v autě, 14 % rodičů tak učinilo z hygienických důvodů.
Bezpečnostní požadavky na správné umístění autosedačky v autě zohledňuje pouze 12 % rodičů v Evropě. 41 % rodičů otočilo autosedačku po směru jízdy již ve věku 12 měsíců dítěte či dříve. Až do věku 4 let dítěte čekalo pouze 12 % rodin. Důvodem byl ze 40 % nedostatek místa pro nohy, více než 13 % rodičů tak učinilo, aby děti mohly sledovat dění kolem sebe, a z 12 % se jednalo o odhad, že děti jsou na otočení již dostatečně velké.
„Je vidět, že obecný pocit prostoru a děti nudící se na zadních sedačkách jasně vítězí nad nejlepšími praktikami bezpečnosti. Nízká informovanost o bezpečnostních pravidlech ukazuje, že je v Evropě potřeba vykonat ještě hodně práce se vzděláváním rodičů o nejnovějších inovacích a směrnicích, protože jen tak jim lze zjednodušit volbu a bezpečnou instalaci autosedaček,” komentoval výsledné statistiky Paul Gustavsson ze společnosti Britax Römer.
Zdroj: Britax Römer



				
				
								
								
								
								
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					