K tomu dochází po nedávné změně plánu ze strany českých orgánů, kterou se snižuje objem přidělených povolenek, což Komise vřele vítá. Systém obchodování s emisemi v rámci EU umožňuje snížit emise skleníkových plynů z odvětví energetiky a z energeticky náročných provozů s minimálními náklady pro hospodářství.
Komisař pro životní prostředí Stavros Dimas prohlásil: „Velice mě těší, že jsme dosáhli dohody s Českou republikou o objemu povolenek, které hodlají české orgány přidělit. Plán je plně konzistentní se směrnicí o obchodování s emisemi. Prospěje obzvlášť českým obchodním společnostem, jelikož česká vláda nyní může přikročit k vydání povolenek a obchodní společnosti budou rychle sto plně se účastnit obchodování s emisemi.“
Český alokační plán
Český alokační plán se vztahuje na 436 zařízení a všechna zařízení jsou pro obchodování způsobilá. Na období obchodování 2005-2007 bude přiděleno 292,8 milionů povolenek (týkajících se 292,8 milionů tun CO2). Česká vláda nejprve hodlala přidělit 323,64 milionů povolenek, ale přijala argumentaci Komise, že toto množství by nebylo v souladu s předpokládanými emisemi v nadcházejících letech a s alokačními kritériemi uvedenými v příloze směrnice o obchodování s emisemi.
Souvislosti
Národní alokační plány ukazují, kolik povolenek na emise CO2 plánují členské státy přidělit na období obchodování 2005-2007 a kolik obdrží každý provoz. Úkolem Komise je prověřit plány na základě jedenácti alokačních kritérií. Všechna kritéria kromě druhého, které se týká vývoje emisí, jsou zaměřena na zajištění konzistentnosti s celkovou strategií země dosáhnout kjótského cíle, nediskriminace, respektování pravidel EU pro hospodářskou soutěž a státní podporu a některých odborných aspektů. Komise může přijmout plán částečně nebo vcelku. Komise nyní posoudila plány 23 členských zemí. Právě probíhá posuzování plánů Řecka a Itálie.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
