Třetí mobilní operátor na českém trhu zveřejní počet svých zákazníků nejpozději na konci roku. HN to včera řekl mluvčí společnosti Michal Kačena. "S růstem zájmu lidí jsme zatím spokojeni," dodal. Český Mobil začal oficiálně nabízet své služby minulý týden.
Firma prozatím vykazuje padesátiprocentní pokrytí populace ČR. Podle internetového denníku MobilServer je však problémem pokrytí Českého Mobilu využívání tzv. temporary sites, tedy dočasných řešení založených pouze na ohlášení, nikoliv stavebním povolení. Ty však není možno takto provozovat donekonečna, a proto dochází k proměnlivosti signálu, když je taková dočasně umístěná stanice přemístěna jinam. "Temporary výstavba slouží ke splnění licenčních podmínek daných ČTÚ a souběžně s ní probíhá klasická výstavba sítě tam, kde bylo nutno temporary sites umístit. To vše má vliv na kvalitu a ustálenost pokrytí," míní Patrick Zandl z MobilServeru. "Do konce června by mělo pokrytí dosáhnout 83 procent populace České republiky," uvedl k
tomu Kačena.Předplacené služby, jako nabízejí ostatní operátoři (Go a Twist), chystá Český Mobil během krátké doby, pravděpodobně v dubnu nebo květnu. "O podrobnostech zatím nemohu hovořit, pracujeme na nich," sdělil Kačena. Co se týče nabídky tarifů, heslem třetího operátora je maximální jednoduchost a přehlednost pro zákazníky. "Celá naše nabídka je založena na maximální průhlednosti, aby klient přesně věděl, kolik za co platí a mohl své výdaje jednoduše předvídat a kontrolovat," vysvětlil Kačena. Nabíd
ka telefonů za plnou cenu však může vést k tomu, že se Českému Mobilu nepodaří oslovit takový počet zákazníků jako EuroTelu či RadioMobilu.Zákazníci Českého Mobilu neplatí aktivační poplatek a nejsou nuceni v základních tarifech uzavírat dlouhodobou smlouvu jako u ostatních operátorů. Nejlevnější telefon však mohou od Českého Mobilu dostat za 5699 korun. "Na klienty nečekají žádné skryté výdaje, nepožadujeme aktivační poplatky a dlouhodobé smlouvy - s výjimkou zvýhodněného tarifu Dohoda s Oskarem," připom
íná Kačena s tím, že cenová struktura tarifů je velmi jednoduchá: stejné ceny do všech sítí, nezávislé na čase, po první minutě účtování hovorů po vteřinách.Do budoucna chystá Český Mobil další novinky, vše ale bude záviset na přání zákazníků. Hlavním způsobem prodeje služeb by se měl stát telefon. "Klient zavolá, je o všem informován a obdrží telefon na udanou adresu. Navíc má dva dny na to, aby se rozmyslel, zda bude naše služby využívat," doplnil Kačena. Firma nicméně zavádí i přímý prodej firemním zák
azníkům a prodej přes značkové prodejny.Zdroj: HN z 8. 3. 2000