„Co se týká moderních platebních technologií, lokální trh dlouhodobě potvrzuje, že Češi jsou nadšenými průkopníky v oblasti inovací. V bezkontaktním placení jsou již několik let absolutními lídry Evropy. Ve srovnání patnácti trhů si pevně drží první pozici. Nejvíce se jim blíží Poláci a Slováci, kteří aktuálně provádějí bezkontaktně přibližně každou druhou platbu,“ říká Marcel Gajdoš, regionální manažer asociace Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.
Největší boom zažívají restaurace
Rostoucí oblibu bezkontaktních plateb u spotřebitelů potvrzují meziroční nárůsty v řádech desítek až stovek procent napříč všemi oblastmi prodeje. Nejvýraznější navýšení počtu transakcí v rámci Evropy jsou patrná v oblasti každodenních nákupů – tedy v restauracích (+ 153 %), obchodech (+ 146 %) a supermarketech (+ 119 %).
„Tento markantní nárůst v oblasti bezkontaktního placení ovlivňuje hned několika skutečností. Za prvé stále více lidí vlastní a používá bezkontaktní platební kartu – v Evropě nyní registrujeme 165 milionů bezkontaktních Visa karet. V České republice je to pak více než 3 miliony, což je meziroční nárůst 19 %. Za druhé jde rozvoj inovativních metod placení ruku v ruce se zdokonalováním akceptační sítě – ke konci dubna jsme v rámci Evropy registrovali 3,2 milionu platebních terminálů u obchodníků, což je takřka o čtvrtinu (23 %) více než před rokem. Na českém trhu jich aktuálně máme 142 000, z nichž je více než 85 000 bezkontaktních. U bezkontaktních terminálů se tak jedná o 55% nárůst,“ vyčísluje Marcel Gajdoš.
V neposlední řadě uvádí Marcel Gajdoš jako velmi důležité také pronikání bezkontaktních plateb do oblasti dopravy. Jen v Londýně bylo od spuštění bezkontaktního placení v MHD uskutečněno přes 400 milionů jízd zaplacených pípnutím. „Po vzoru Londýna nyní intenzivně pracujeme na tom, aby podobně efektivní řešení fungovala i u nás. Nejblíže k tomu má Ostrava, která na „londýnský“ systém přejde už během letošního léta,“ doplňuje Gajdoš.
Evropa: Vývoj podílu bezkontaktních plateb v rámci všech karetních transakcí v místě prodeje
| Březen 2013 | Březen 2014 | Březen 2015 | Březen 2016 |
|---|---|---|---|
| 1,7 % | 4,1 % | 10,4 % | 21,1 % |
| každá 60. platba | každá 24. platba | každá 10. platba | každá 5. platba |
Zdroj: Statistiky Visa Europe



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
