S efektním a důsledným využíváním tepla nám kromě krbové vložky pomáhá množství speciálního vybavení: tvarované kanály s nuceným oběhem vzduchu v teplovzdušných krbech, vodní výměník v krbové vložce v teplovodních krbech, mřížky pro regulaci přívodu teplého vzduchu, vychlazovací patrona proti přetopení nebo varná klapka pro zvýšení výkonu do plotny krbových kamen.
Ačkoliv nejdelší historii mají otevřené krby, jsou dnes již na ústupu. Důvod je prozaický - ekonomika provozu, potažmo nízká účinnost získávání tepla z paliva, která činí maximálně 15 procent. Svou roli proto krby nejlépe zastanou v přechodných období roku, tedy na jaře a na podzim, kdy je můžeme vhodně využít pro příležitostné vytápění v kombinaci se standardním ústředním topením. Podmínkou pro dostatečný tah otevřeného krbu je přiměřeně velká místnost, z níž si krb nasává vzduch. Nedostatečný přívod vzduchu by mohl dokonce způsobit až podtlak a návrat spalin do místnosti, která se nepříjemně rychle zaplní kouřem. Aby ve chvílích, kdy krb nevyužíváme, nedocházelo přirozeným rozdílem teplot a tlaku vzduchu v místnosti a nad střechou k úniku teplého vzduchu z místnosti komínem, je třeba instalovat komínovou klapku. Další podmínkou dokonalé funkce krbu jsou správné návrhové parametry - poměr velikosti portálu a prostoru, jehož je součástí, tvarování zadní stěny a její napojení na sopouch komína, tvar a řešení samotného ohniště a kouřové komory. Návrh krbu je proto vhodné svěřit odborníkovi, který dokáže navrhnout krb na míru. Zárukou úspěchu je nákup komponentu, s jehož parametry a vhodností pro náš interiér ochotně poradí vyškolený dodavatel.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
