Nejčerstvější údaje Evropské komise ukazují, že ceny Naturalu 95 v Česku jsou o 6,21 Kč/l nižší, než je průměr EU. Ve většině zemí si tedy při cestě na dovolenou připlatíme. Výjimku tvoří například Bulharsko nebo Polsko, kde natankujeme benzín o téměř 3 koruny na litr levněji než u nás. Ceny jsou příznivé i v Maďarsku, kde je litr Naturalu v průměru o 70 haléřů nižší než v Česku.
Kdo má ale namířeno do tradičních turistických destinací, měl by se připravit na výrazně vyšší ceny pohonných hmot než v Česku. „Nejméně si u Naturalu 95 připlatíme v Rakousku, kde je cena vyšší o 1,62 Kč/l. Na Slovensku je Natural v tomto týdnu dražší o neuvěřitelných 4,22 Kč/l. V Chorvatsku a Slovinsku jsou ceny o zhruba 3 Kč/l vyšší než u nás a při tankování v Německu si už připlatíme 7,12 Kč/l,“ upozorňuje Damir Duraković, generální ředitel nákupní aliance Axigon, která firmám poskytuje tankovací karty a analyzuje vývoj cen pohonných hmot v EU. „Pokud budete tankovat v Itálii, tak při přepočtu ceny jednoho litru Naturalu 95 z eur můžete nabýt dojmu, že špatně počítáte. Ve srovnání s Českem si totiž připlatíte více než 10 Kč za každý natankovaný litr,“ dodává Damir Duraković.
- Jak platit na dovolené a nepřijít o peníze
- Příprava na dovolenou: Neberte si práci s sebou a zvládněte návrat
- 10 tipů pro bezvadnou dovolenou
- Autem na dovolenou: Kolik stojí pohonné hmoty a dálniční poplatky?
- 10 tipů jak na cestovní pojištění během dovolené
Co se týče nafty, u té nejsou rozdíly v cenách tak dramatické jako u Naturalu. Výrazně dražší je ale opět Itálie, kde se nafta tankuje o 7,4 Kč/l dráž než v Česku. V Rakousku si motoristé připlatí pouze 50 a na Slovensku 90 haléřů za litr. V Chorvatsku, Slovinsku a Německu jsou ceny nafty o asi 2 Kč/l vyšší než v tuzemsku. „Cestou do Chorvatska se tak bez ohledu na to, zda tankujete naftu, nebo benzín, vyplatí doplnit nádrž v Rakousku, popřípadě v Maďarsku,“ doporučuje Damir Duraković s tím, že při cestě do Itálie je rozhodně lepší se tam tankování vyhnout.
Srovnání cen Naturalu 95 v Česku a v dalších státech
| Stát | Cena Naturalu 95 (Kč/l) | Srovnání s ČR (Kč/l) | Stát | Cena nafty (Kč/l) | Srovnání s ČR (Kč/l) |
|---|---|---|---|---|---|
|
Bulharsko |
27,07 |
-2,65 |
Polsko |
25,66 |
-2,56 |
|
Polsko |
27,26 |
-2,46 |
Lucembursko |
25,82 |
-2,50 |
|
Maďarsko |
29,04 |
-0,68 |
Bulharsko |
26,37 |
-1,96 |
|
Estonsko |
29,51 |
-0,21 |
Litva |
26,51 |
-1,81 |
|
Litva |
29,70 |
-0,02 |
Lotyšsko |
26,70 |
-1,63 |
|
Česká republika |
29,72 |
X |
Česká republika |
28,32 |
X |
|
Rumunsko |
30,14 |
0,42 |
Španělsko |
28,45 |
0,13 |
|
Lucembursko |
30,49 |
0,77 |
Rakousko |
28,83 |
0,51 |
|
Lotyšsko |
30,50 |
0,78 |
Maďarsko |
28,95 |
0,63 |
|
Rakousko |
31,33 |
1,61 |
Estonsko |
28,97 |
0,65 |
|
Kypr |
31,96 |
2,24 |
Slovensko |
29,21 |
0,89 |
|
Španělsko |
32,15 |
2,43 |
Rumunsko |
29,90 |
1,58 |
|
Chorvatsko |
32,69 |
2,97 |
Řecko |
30,19 |
1,87 |
|
Slovinsko |
33,04 |
3,32 |
Chorvatsko |
30,22 |
1,90 |
|
Slovensko |
33,94 |
4,22 |
Belgie |
30,38 |
2,06 |
|
Malta |
34,75 |
5,03 |
Slovinsko |
30,49 |
2,17 |
|
Belgie |
35,64 |
5,92 |
Německo |
30,54 |
2,22 |
|
Irsko |
36,08 |
6,36 |
Francie |
31,04 |
2,72 |
|
Spojené království |
36,28 |
6,56 |
Portugalsko |
31,44 |
3,12 |
|
Francie |
36,38 |
6,66 |
Malta |
31,50 |
3,17 |
|
Německo |
36,84 |
7,12 |
Kypr |
31,54 |
3,22 |
|
Portugalsko |
38,23 |
8,51 |
Irsko |
31,74 |
3,42 |
|
Řecko |
38,80 |
9,08 |
Nizozemsko |
31,74 |
3,42 |
|
Švédsko |
38,91 |
9,19 |
Dánsko |
32,71 |
4,39 |
|
Finsko |
38,96 |
9,24 |
Finsko |
33,21 |
4,88 |
|
Dánsko |
39,68 |
9,96 |
Itálie |
35,71 |
7,38 |
|
Itálie |
39,94 |
10,22 |
Spojené království |
36,64 |
8,32 |
|
Nizozemsko |
41,30 |
11,58 |
Švédsko |
37,23 |
8,91 |
Zdroj: Evropská komise a vlastní výpočty AXIGON, a. s. (Údaje k 27. 6. 2016, kurz: 27,151 Kč/EUR)



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
