Výboru předsedá ministr Martínek a jeho členy jsou vysocí představitelé státní správy a samosprávy, stejně jako významní činitelé hospodářských a sociálních partnerů.
Výbor vzal na vědomí vypracovaný harmonogram přípravy dokumentů nezbytných pro včasné a efektivní čerpání prostředků z evropského rozpočtu určených pro financování projektů přinášejících rozvoj České republiky.
„Národní rozvojový plán pro roky 2007 až 2013 bude analyzovat stávající situaci, slabá místa i možnosti růstu hospodářství České republiky. Evropskou legislativou vyžadovaný Národní strategický referenční rámec na léta 2007 až 2013 shrne české priority a popíše implementační strukturu potřebnou pro dobré využití vyjednaných prostředků. Jednotlivé tématické a regionální operační programy dále upřesní oblasti intervencí na národní úrovni i v jednotlivých regionech Česka. Všechny tyto dokumenty budou předmětem vyjednávání s Evropskou komisí, které se bude odehrávat během roku 2006,“ přiblížil ministr Martínek.
Přítomní se seznámili se strukturou a složením pracovních skupin ŘKV, které budou do podzimu pracovat na aktualizaci stávajícího Národního rozvojového plánu ČR, do listopadu 2005 připraví Národní strategický referenční rámec a návrh zaměření a počtu operačních programů. Příprava těchto programových dokumentů je přímo závislá rovněž na dohodě členských států EU na evropském rozpočtu, tedy příští tzv. „finanční perspektivě“ pro období 2007 - 2013. Pokud nedojde k dohodě v rámci stávajícího lucemburského předsednictví, hrozí, že se jednání budou dále protahovat a budou tak brzdit i přípravu jednotlivých členských států na nové programové období.
„V období 2007 - 2013 budou pravděpodobně do České republiky směřovat prostředky z fondů EU ve výši přibližně 140 – 160 miliard korun ročně. Právě dokumenty, které Řídící a koordinační výbor připravuje mají dát odpovědi na otázku do čeho budou prostředky v České republice investovány,“ doplnila náměstkyně ministra pověřená řízením sekce evropské integrace, Věra Jourová.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
