Elektronický podpis lze využívat nejen při rutinních bankovních operacích, ale i při komunikaci s pojišťovnou či s úřady. "Například při podání přiznání k dani z přidané hodnoty, z nemovitostí, silniční dani nebo podávání žádostí o sociální dávky“ uvedl Budiš. Kvalifikovaný certifikát k používání elektronického podpisu nyní užívá téměř patnáct tisíc klientů. Hlavní předností elektronického podpisu je úspora nákladů souvisejícími se správními poplatky. „Pokud tyto poplatky nepřesáhnou dva tisíce korun, ze zákona se nehradí. Tak lze ušetřit výdaje za kolky jinak například potřebné pro žádosti o stavební povolení,“ upozornil Petr Budiš s tím, že využívání této služby i přes značné finanční úspory má dosud velké rezervy.
Kvalifikovaný certifikát se vydává fyzickým osobám po vyplnění žádosti současně s předložením dvou dokladů totožnosti. Délka platnosti certifikátů je jeden rok. Během deseti minut získá klient emailem instalační soubor, který se spustí v počítači. Data pro vytvoření elektronického podpisu je možné nahrát také na čipovou kartu.
Některé společnosti nabízejí svým zaměstnancům také víceúčelové čipové karty, které se uplatní nejen při používání elektronického podpisu, ale i jako vstupní karty do firmy či jako stravenky.
„Většina uživatelů kvalifikovaného certifikátu jsou klienti bank. Ty poskytují elektronický podpis zdarma jako součást elektronického bankovnictví. Dalšími zákazníky jsou zaměstnanci firem, kde se používají víceúčelové čipové karty,“ upřesnil Budiš, podle něhož lze rychlejší rozvoj elektronického podpisu očekávat od příštího roku mimo jiné v souvislosti s chystanou reformou penzijního systému.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
