„Je to zákon, na který společnosti uvažující o investování v Rusku dlouho čekaly, v ekonomických zónách získají právo na bezcelní dovoz a vývoz zboží. V prvních pěti letech budou osvobozeny od pozemkové daně a daně na majetek organizací. Právnické osoby navíc získají ještě významné úlevy na daň ze zisku,“ říká Jitka Hanzlíčková, generální ředitelka CzechTrade. V ekonomických zónách už nebudou platit omezení na přenos ztrát minulých období. Výhodnější bude také amortizační politika. Rezidenti budou platit sjednocenou sociální daň a to pouze ve výši 14 %. V zónách by rovněž měl platit příznivější administrativní režim a stát by v nich neměl firmy příliš kontrolovat.
Podle informace ředitele departamentu strategie sociálně-ekonomických reforem Ministerstva ekonomického rozvoje Ruské federace Saida Batkibetova měl být návrh dokumentu již odsouhlasen a předán vládě. Zóny by se měly dělit na dva typy: technicko-zaváděcí a průmyslově-výrobní. „Ideu vzniku vysoce technologických zón podpořil už v prosinci 2004 i prezident Putin, a tak nelze vyloučit, že první zóny mohou začít fungovat už koncem tohoto roku. Důležité je, aby se o tomto zákoně tuzemské firmy včas dozvěděly a měly tak dostatek času se dobře připravit,“ říká dále Hanzlíčková.
V zónách nebude možné dobývat a zpracovávat nerostné suroviny, umísťovat metalurgickou výrobu, vyrábět akcízní zboží (kromě automobilů a motocyklů). Maximální doba fungování zóny je plánována na 20 let a nelze ji prodloužit. Maximální doba fungování jedné firmy v zóně je 10 let. Minimální investice do průmyslově-výrobní zóny je 10 mil. EUR, přičemž v prvním roce musí být proinvestován minimálně 1 mil. EUR. Od účastníků technicko-zaváděcí zóny se takové investice nevyžadují, ale na druhou stranu je zde o něco složitější získat povolení.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
