Při uvádění záruky na trh vychází MERKUR KEY ze svých dlouholetých zkušeností s poskytováním záruk v celním řízení a s ručením v oblasti spotřebních daní. Pojišťovna Atradius záruku poskytnutou MERKUR KEY pojišťuje.
Přínosy záruky pro uchazeče jsou zřejmé. Usnadňuje přístup malých a středních podniků k účasti ve veřejných obchodních soutěžích, což zvyšuje jejich konkurenceschopnost. Složení jistoty v penězích není z hlediska využívání finančních zdrojů firmy tím nejefektivnějším krokem, takže poskytnutá záruka snižuje nároky na jejich vlastní cash – flow. „Když k tomu přidáme i rychlost zpracování žádosti řádově do jednoho týdne a nízké náklady s tím spojené v rozmezí 1,5 - 2,5 % z celkové hodnoty záruky, je to pro tento segment možnost, jak se dále rozvíjet,“ uvedla ředitelka tuzemského zastoupení pojišťovny Atradius Markéta Stržínková. Další nespornou výhodou záruky pro firmy je možnost účasti v několika výběrových řízeních najednou.
Využívání záruk je v zemích Evropské unie při zadávacích řízeních o veřejných zakázkách zcela běžným zajišťovacím instrumentem. Poskytuje zadavateli potřebnou jistotu pro uzavření příslušné smlouvy a tedy i včasného splnění zakázky. To může mít vliv mimo jiné i na správné využívání finančních zdrojů, ze kterých je čerpáno, a to ve formě úvěrů, dotací, plnění rozpočtových pravidel apod. „V případě pojištění takovéto záruky bonitní pojišťovnou, kterou Atradius bezesporu je, získává tento produkt samozřejmě kvalitativně vyšší hodnotu,“ říká RNDr. Jan Brázdil, finanční ředitel MERKUR KEY.
Ilustrační příklad
Objem zakázky: 30 milionů korun
Zadavatel požaduje jistinu ve výši 3 % - 900 tisíc Kč
Jaké možnosti má firma, která má zájem zúčastnit se tohoto výběrového řízení?



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
