Konkurence na automobilovém trhu je rok od roku tvrdší, a to v segmentu nových i ojetých vozů. Motoristé ještě nikdy neměli takový výběr a takové možnosti volby jako nyní. „Kvůli 30% nárůstu individuálních dovozů ojetin se ale podstatně zhoršila kvalita českého vozového parku a diferencovaly ceny. Rozdíly v technickém stavu jednotlivých automobilů jsou stále markantnější. Dva „papírově“ stejné automobily tak často mají úplně jinou cenu,“ uvádí Group Sales Manager AAA AUTO Tomáš Lachout.
Podle předsedy představenstva AAA AUTO Anthony Jamese Dennyho je pozitivním signálem zvyšující se poptávka po novějších vozech. „Motoristé kupují kvalitnější a novější automobily, největší poptávka je po autech do pěti let stáří, proto nám roste obrat rychleji něž počet prodaných vozů,“ vysvětluje Denny a dodává: „Nároky klientů na technický stav naštěstí rostou a stejně tak i požadavky na lepší výbavu, především klimatizaci a airbagy.“
Změny v cenách se projevily nejvíce v kategorii do 100 000 Kč, kde došlo v prvním pololetí k růstu o 10 %. V kategorii nad 250 000 Kč ceny naopak o 15 % klesly. Kvůli dražší naftě se znatelně propadl i zájem o dieselové automobily. „Zájem o diesely je o 20 % nižší než před rokem a o 30 % nižší než před dvěma lety. Oproti minulému roku je letos o 30 % nižší i poptávka po sportovních vozech a kabrioletech. Přibližně o třetinu se ale zvedl zájem o kombíky a MPV vozy,“ dodal Group Sales Manager Tomáš Lachout.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
