Je opatřen speciální cylindrickou vložkou, chráněnou bezpečnostním štítem s tvrzeným nálitkem. Takovou nelze překonat mechanickými destrukčními postupy (odvrtat, rozlomit, vyhmatat planžetou) a dokonce ani rozleptat kyselinou.
Vložky existují v řadě variant - oboustranné, jednostranné (takzvané půlvložky) nebo v kombinaci klíč z vnější, oliva z vnitřní strany. Prvkem, jímž vložka ovládá vlastní zámek, může být klasický "palec" nebo ozubené kolečko. Existují typy, které lze odemknout i když je z opačné strany zasunut klíč, jiné zase umožňují změnu kódové kombinace a podobně.
Technický pokrok neustále přináší i v tomto oboru další vylepšení a nové konstrukční principy (boční stavítka, zdvojená teleskopická stavítka, rotující disky, magnetické systémy), které samozřejmě zvedají i ceny vložek a posouvají je z řádu stokorun do řádu tisíců.
Zákonitě se tím mění i tradiční podoba klíčů, u nichž se možné kombinace dnes mohou počítat až na miliardy. Vedle samozřejmé bezpečnostní karty, bez níž nelze pořídit duplikát klíče, je to další posílení bezpečnosti - je tak v podstatě garantována jeho neopakovatelnost.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
