Češi si s GDPR neví rady, až 65 % e-shopů stále není připraveno

25.05.2018 | , Finance.cz
MAKRODATA A EU


Právě dnes 25. 5. začíná platit nařízení o GDPR, neboli ochraně osobních údajů. Vzhledem k tomu, kolik emailů na toto téma různé eshopy svým zákazníkům v posledních týdnech rozeslaly, tak bychom i řekly, že všichni jsou připravení.

Češi ovšem kolem nové evropské směrnice na ochranu osobních dat značně zmatkují. Na poslední chvíli posílají nejrůznější žádosti a schválení. Přesto však až 65 % českých e-shopů stále vyčkává a na platnost GDPR není připravena. Většina z těchto lidí doufám, že se nějakým způsobem dostane k šablonovitému řešení. Upozorňuje na to společnost Shoptet, na jejíž platformě běží v tuzemsku a na Slovensku 13 000 e-shopů.

“Mnoho obchodníků si s novou směrnicí neví rady. Zmatky potvrzuje i jednání velkých obchodníků a známých společnost na trhu. Každý přistupuje k nařízení tak nějak po svém. Zejména v posledním týdnu velké firmy zintenzivnily rozesílání nejrůznějších emailů, nejčastěji s žádostí se schválením o užití dat. Tak trochu to připomíná hysterii, nebo spíše paniku,” komentoval dění na trhu ředitel společnosti Shoptet Miroslav Uďan.

Nařízení vejde v platnost již tento pátek 25. května. Podle Uďana mnoho menších obchodníků odkládala své povinnosti na nejzazší možný termín. “Ani po tomto datu však většina online obchodů nebude dostatečně připravena. Mnoho z nich doufá v tolerantnost úředníků a zejména pak v to, že se k nim nějakým způsobem dostane šablonovité řešení. Doposud na sebe nejrůznějšími změnami či přípravami upozorňovali největší hráči na trhu, ti menší o sobě raději nedávají vědět,” řekl k tomu Uďan.

Online obchody data o zákaznících potřebují

Jak e-shopy postupují při získávání souhlasů zákazníků? Dodnes byl nejčastější postup, že e-shopy získávaly souhlas a data zákazníky v rámci objednávky, kde měli klienti možnost udělit souhlas se zpracováním obchodních údajů případně se přihlásit k odběru marketingových sdělení.

Co se stane, pokud budou zákazníci odmítat souhlas ke zpracování údajů? Uďan k tomu říká: “Cílení na ty správné zákazníky a sbírání obecnějších dat o nich je natolik důležité, že bez nich nemůžou online obchodníci být. Pokud by se někdo přímo tohoto musel vzdát, tak by mohl přijít o velkou část příjmů. Ale určitě je dobré říct, že samotné GDPR používání emailingu a remarketingu neomezuje. Navíc u tohoto bodu je ještě spousta nevyjasněných situací v tom, co je a co není osobní údaj. Na některé situace dokonce i velcí hráči jako Seznam a Google koukají odlišně.”




Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 5
Hlasováno: 1 krát

Články ze sekce: MAKRODATA A EU



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.