Rostoucí ceny benzinu v březnu měly téměř nepatrný vliv na náklonnost Američanů ke koupi užitkových automobilů a výrazný nárůst u pickupů automobilky Ford Motors vynesl prodej amerických vozů na rekordní úroveň. Prodej užitkových vozů ve Spojených státech podpořily také tři hlavní japonské automobilky, Toyota Motor Corp., Honda Motor a Nissan Motor, které na začátku jarní sezony překonaly díky silné poptávce růst prodeje domácích výrobců.
Březnové šílens
tvíCelkový prodej vozů ve Spojených státech v březnu meziročně vzrostl o 10,3 procenta, tedy celkem o 148 281 kusů, na 1 585 571 jednotek. "Je to březnové šílenství," řekl výkonný prezident Toyoty Jim Press ve svém prohlášení. Vše naznačuje, že automobilový průmysl stojí před nejsilnějším prvním čtvrtletím v historii, řekl k tomu analytik společnosti General Motors Paul Ballew. Lehké užitkové automobily, které jsou v podstatě více náročné z hlediska paliva než osobní vozy, byly v březnu ve středu zájmu a
merických spotřebitelů i navzdory tomu, že ceny benzínu v USA dosáhly v průměru až 1,52 dolaru za galon, což je nejvyšší hodnota od té doby, kdy americká vláda začala před deseti lety sledovat maloobchodní ceny.Největší světový výrobce automobilů, General Motors, zaznamenal v březnu ve Spojených státech amerických nárůst prodeje o 1,1 procenta na 458 115 jednotek, a to především díky 16,2procentnímu nárůstu užitkových vozů. Navzdory tomu však jeho výsledky zklamaly očekávání analytiků, kteří počítali s dvo
u až čtyřprocentním zvýšením. Celkový prodej světové dvojky, Ford Motors, dosáhl ve sledovaném měsíci 440 462 jednotek, což pro automobilku po předchozích 410 782 kusech představuje rekordní hodnotu za jednotlivý měsíc. "Američtí spotřebitelé potvrzují, že toto je doba pro koupi nového osobního nebo užitkového automobilu," řekl ředitel odbytu Ford Bob Rewey. Nejlépe se přitom letos v březnu prodávaly sportovní vozy Ford Explorer, pickupy F-Series a Lincoln LS Sedan.Zdroj: LN z 5. 4. 2000