Umělá inteligence a budoucnost vzdělávání

08.10.2018 | , UNYP
Komerční sdělení


I když odborníci diskutují o tom, kdy a kolik technologií podporovaných umělou inteligencí ovlivní světový trh práce, je zřejmé, že předpovězení vývoje kariéry budoucích absolventů bude těžší.

Jak umělá inteligence ovlivní výběr jejich budoucí kariéry a jak jim mohou znalosti, které získají na University of New York in Prague, pomoci přizpůsobit se potřebám rychle se měnícího světa? V průběhu uplynulých 30 let umělá inteligence výrazně změnila způsob, jakým lidé pracují. Již nemůžete očekávat, že než odejdete do důchodu, budete na stejném místě zaměstnáni 25 let. Potřebujeme připravit mladé profesionály na život, v kterém mohou mít až deset kariér, kdy bude průměrný dospělý pracovat pro několik společností současně.

Podle Zprávy PwC o potenciálním dlouhodobém vlivu automatizace: „Z dlouhodobého hlediska, pracovníci s nižším vzděláním mohou být vystaveni automatizaci, s důrazem na význam zvýšené investice do celoživotního vzdělávání a školení.“

Nicméně, řada lidí spekuluje, že ohroženi nahrazením automatizace jsou dokonce výkonní pracovníci. I když se umělá inteligence vyvíjí, povinnosti lídrů společností nebudou v blízké budoucnosti automatizovány; automatizace měkkých dovedností je komplikovaná, lidé preferují jednání s jinými lidmi a pro stroje je přizpůsobení se novým, neočekávaným situacím, náročné. Vždy bude docházet k neočekávaným problémům, jejichž řešení vyžaduje lidskou mysl. Některé z nenáročnějších aktivit automatizace jsou ty, které vyžadují použití odborných znalostí při rozhodování, plánování a kreativní práci. Vztahy mezi zaměstnanci a angažovanost vyžaduje použití znalostí pro rozhodování a zapojení komplexních lidských interakcí, které dosud nedokáže znovu vytvořit žádný algoritmus. Zdá se, že automatizace a technologie pouze zdůrazňují význam sociálních dovedností.

Yuval Ben-Itzhak hovořil na TEDxUNYP, přičemž zdůraznil pozitivní aspekty umělé inteligence. Hovořil o nedávné studii, v které vědci hodnotili IQ algoritmů Google, Bing a Siri. Tyto algoritmy jsou stále méně „inteligentní“ než šestileté dítě.

„Rozšířená inteligence přidá našemu prostředí značnou produktivitu. Samozřejmě, že bude několik zaměstnání, která budou těmito typy algoritmů zcela automatizovaná, ale půjde o méně než 5 %. V případě zhruba 60 % zaměstnání bude rozšířená inteligence schopná automatizace 30 % práce, díky čemuž lidé získají den a půl v pracovním týdnu navíc, během kterého se mohou naučit něco nového, nebo mohou být produktivnější nebo si mohou více odpočinout.“

To znamená, že současní a budoucí absolventi budou potřebovat zkušenosti zaměřené na člověka, které jsou jiné a jsou doplňkem toho, co dokážou stroje. Což znamená, že vzdělání již nemůže být založeno na pouhém zapamatování, ale vyžaduje zaměření se na výuku měkkých dovedností, komunikačních strategií a kritického myšlení.

Systém University of New York in Prague nabízí to, co on-line vzdělání nemůže - předávání poznatků prostřednictvím kontaktu s člověkem, výuku v malých skupinách a výrazné zaměření se na kvalitu zkušeností v třídě.

Články ze sekce: Komerční sdělení



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.