"Problém se týká pouze dvou z deseti dotčených kategorií, a to svetrů a kalhot. Uvedený problém způsobili dovozci, kteří se po podepsání šanghajského memoranda o porozumění dne 10. června snažili uplatnění omezení předstihnout," uvedl Peter Mandelson, evropský komisař pro obchod.
Před provedením právních předpisů vycházejících z memoranda zahájili čínští obchodníci a obchodníci z EU masivní dodávky svetrů a kalhot, aby toto zboží dostali do Evropy na poslední chvíli. Z tohoto důvodu byly právě v těchto dvou kategoriích dohodnuté kvóty překročeny. Dokud nebudou v druhé polovině tohoto měsíce shromážděna potřebná data, nebudeme znát plný rozsah problému. Mezitím byl dovoz dodávek do Evropy pocházejících z období mezi podepsáním memoranda a 11. červencem povolen.
Konečná rozhodnutí a to i o flexibilitě při budoucí správě kvót nelze očekávat před začátkem září a je třeba k nim dospět ve shodě s čínskými úřady. I přesto doufáme, že se v mezidobí budeme moci dohodnout na určité flexibilitě ohledně kategorie svetrů. Komise informuje dodavatele a maloobchodníky o každém stádiu vývoje. Rozsah jejich pokusu předstihnout uplatnění omezení nám však způsobil značné obtíže.
"Situaci budeme řešit s ohledem na zájmy všech zúčastněných. Úředníci se budou této záležitosti věnovat během celého měsíce srpna. Já se tento týden chystám kontaktovat můj čínský protějšek," dodal Mandelson.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
