Nechodíte rádi do banky? Nevadí, již nemusíte

05.12.2019 | , Finance.cz
ÚČTY A SPOŘENÍ


Chodit do banky, je otrava – stojí to čas a mnohdy i nervy. Mnohé banky proto vychází svým klientům vstříc a téměř všechny služby již vyřešíte z tepla svého domova prostřednictvím smartphonu, tabletu či notebooku.

Češi se rádi vyhýbají řešení finančních věcí s bankou či pojišťovnou, ale bankovní služby jim již nyní vychází vstříc a řadu věcí vyřešíme prostřednictvím chytrého telefonu.

Bude kvůli nových technologiím ubývat bankovních poboček? Nebojte, ČNB se stěhovat nebude.

Budova České národní banky

Zdroj: Shutterstock

Češi neradi mění banky, ale stále více využívají internetové bankovnictví

Češi jsou národem, který je velmi konzervativní – neradi měníme banky a rádi na ně nadáváme, přestože jsme jinak s bankovními službami spokojení.

Méně konzervativní jsme ve způsobu obsluhy svých bankovních produktů, kde si vše rádi obsluhujeme sami, bez osobní pomoci bankéřů. Digitální bankovnictví využívá 8 lidí z 10, což nás řadí na špičku zemí ze střední a východní Evropy. Dokonce až za námi skončila bankovní velmoc – Rakousko, kde digitální bankovnictví využívá 7 lidí z 10. Na nám blízkém Slovensku využívá digitální bankovnictví přibližně jen 6 lidí z 10.

Od roku 2007 vzrostl v ČR počet uživatelů internetového bankovnictví o více než 45 %, což je nejvíce z celé EU.

Mladého člověka v bance nehledejte, maximálně za přepážkou

Z různých bankovních průzkumů vyplývá, že třetina mladých lidí (do 30 let) spravuje svůj bankovní účet již výhradně prostřednictvím smartphonu a počítače.

Svůj bankovní účet a požadavky řeší přímo v bance na pobočce jen desetina mladých lidí, což nás opět řadí na špičku digitalizace bankovních služeb ve střední a východní Evropě.

Trendy v chování spotřebitelů se pomalu mění

Chování českých spotřebitelů se ale přesto začíná postupně měnit. Jsou více spotřebitelsky uvědomělí a sebevědomí a přechody do jiných bank se stávají častějšími. S tím souvisí o trend zakládání si druhých a třetích účtů i preferování online komunikace se svými bankami, a to v rámci internetových bankovnictví.

V elektronické správě účtu rozhodně nejsou Češi žádní konzervativci - tři čtvrtiny Čechů si svůj bankovní účet spravuje online, v případě potřeby si napíší či zavolají na technickou podporu, a to vše bez zbytečného cestování a papírování.

Bankovní účty spojují bankovnictví, spoření i investice

V současné době je váš bankovní účet váš partner – můžete prostřednictvím něj spořit, investovat i zkusit nové formy investování, například do crowdfundingu.

Tip: Víte, co je crowdfunding?

Jedním z nejvíce progresivních účtů na českém trhu je NEO účet od Expobank. Ten vám již v dnešní době umožňuje zajímavě investovat do celé škály možností (například do zlata s Českou mincovnou, díky Fundlift do začínajících i rostoucích firem (crowdfunding), nebo nakupovat a prodávat kryptoměnu bitcoin s WBTCB).

Založení účtu a přechod k jiné bance online? Nikdy to nebylo jednodušší

Založení účtu či přechod k jiné bance je v současné době jednodušší než kdykoliv předtím, u vyspělejších bank budete většinou potřebovat pouze 3 věci – dva platné doklady totožnosti, výpis z bankovního účtu a smartphone.

Založení účtu vám následně zabere pár desítek minut a jestliže jste informaticky zdatní, tak ani to ne.

Tip: Jak založit účet Expobank online

Bez bezhotovostní platby ani ránu

V Česku je již bezhotovostní platba standardem, který si Češi velmi rychle oblíbili. V rámci střední Evropy patříme ke špičce. Ale v počtu bankovních terminálů doposud zaostáváme vůči západní Evropě.

V současné době je průměrný počet bankovních terminálů v Česku lehce nad 15 terminálů na 1 000 občanů, kdežto v západní Evropě je tento průměr kolem 23 terminálů na 1 000 občanů.

Ale meziroční růst počtu bankovních terminálů je přibližně 10 % za rok a dostupnost a rozšířenost nadále roste.

 

Bankovní účet – kamarád do deště?

Právě elektronické platby jsou také klíčem k velkému rozvoji šití služeb bankovního účtu na míru.

V budoucnu se můžete těšit na pomoc od bankovního účtu při plánování nákupu potravin, oblečení, elektroniky a dalšího zboží. Také nám bankovní účet pomůže s daněmi či s výběrem nejvhodnějšího pojištění pro vás či vaše auto.

Bankovní účet vás také upozorní při vyšší měsíční spotřeby peněz, což vám pomůže lépe plánovat váš rodinný rozpočet.

Bankovní účet bude vaším průvodcem při tvorbě osobního či rodinného rozpočtu s jehož pomocí budete moci předcházet dopadům nepříjemných životní situací (ztráta práce, nemoc či rozvod).


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 2
Hlasováno: 4 krát

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.