Většina evropských prodejců působících na internetu uvažuje příliš lokálně a nedovede zjišťovat informace o svých klientech. K tomuto závěru dospěla americká společnost Forrester Research, jedna z předních světových firem specializovaných na analýzy e-obchodu. Po prozkoumání nabídky největších elektronických "výloh" neměla pro Evropany zrovna dobrou zprávu: Na starém kontinentě dělá prodej po internetu teprve první krůčky.
Dvě třetiny obchodníků operují výlučně v tuzemsku a sotva každá sedmá firma prodává své zboží či služby do pěti a více zemí. Jen každý třetí prodejce provádí nějaký průzkum, zatímco dvě třetiny vůbec nemají ponětí, kolik zákazníků se k nim vrací. Jen dvě ze tří transakcí se realizují s po
užitím karty, zbytek na dobírku poštou.Za pět let prý už každé 14. euro, které Evropané utratí, projde "rukama" internetu a do té doby se podle americké průzkumné firma evropský e-trh má stabilizovat. Jeho proporce i zbožová náplň je podobná jako v Americe s jednou výjimkou - Evropané prý utrácejí dvakrát tolik za nákup květin.
Zdroj. HN z 3. 5. 2000