Finanční prostředky jsou určeny výhradně na pokrytí závazků vzniklých v minulosti, které vyvstávají v souvislosti s uzavíráním uhelných dolů. Český uhelný průmysl nedostává žádné dotace na současnou těžbu uhlí. Komise dnes rovněž rozhodla, že financování veřejného subjektu PKÚ (Palivový kombinát Ústí) ze státních prostředků nepředstavuje státní podporu, neboť PKÚ neprovádí hospodářskou činnost.
Platba přináší důlní společnosti hospodářskou výhodu. Komise však dospěla k závěru, že navrhovaná podpora respektuje nařízení Rady o státní podpoře uhelnému průmyslu , neboť pokrývá náklady na závazky důlní společnosti, které vznikly v minulosti, a je tedy slučitelná s řádným fungováním společného trhu.
Situace uhelného průmyslu v České republice
Uhlí se dnes v České republice využívá ve dvou hlavních průmyslových odvětvích: v hutnictví a ve výrobě elektřiny. Uhlí má významnou úlohu ve vládní energetické politice, která se v současné době soustřeďuje na využívání domácích energetických zdrojů a na legislativní podporu soukromých investic. Odhaduje se, že do roku 2030 bude uhlí představovat přibližně 25 % ve skladbě zdrojů energie. V České republice působí sedm důlních společností, které celkem zaměstnávají téměř 50 000 osob, což představuje více než 50 % z celkového počtu osob zaměstnaných v odvětví energetiky. Významný pokles domácí těžby uhlí, který nastal v posledním desetiletí, vyústil v uzavření řady dolů.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
