Způsob, kterým ministerstvo dopravy obchází zákon, označili představitelé sdružení MYTIA za bezprecedentní. Podle jejich názoru vytváří postup ministerstva pouze další prostor pro spekulace o „předem vytipovaném vítězi tendru“ a v žádném případě nezajišťuje pro Českou republiku ekonomicky výhodné řešení výběru mýtného.
„Ač jsme o informaci ministerstvo písemně požádali, dosud nám nikdo oficiálně nesdělil, že jsme byli z výběrového řízení vyloučeni, natož aby nám pak někdo sdělil důvod proč,“ uvedl Vlastimil Beneš, za sdružení MYTIA. „Za zcela nedůstojné lze považovat úterní výmluvy pracovníků ministerstva o tom, že není jasné, kde žádost Sdružení MYTIA na ministerstvu leží,“ dodal.
Postup, který ministerstvo v daném tendru zvolilo, je podle sdružení ukázkou
netransparentního a diskriminačního postupu. MYTIA a zřejmě i ostatní vyloučení uchazeči o zakázku na systém elektronického mýtného naprosto nechápou postup zadavatele, který připomínky, kvůli nimž některé uchazeče z výběrového řízení vyřadil, s nimi vůbec neprojednal. Ministerstvo dopravy tak nutí poškozené uchazeče, aby se obrátili s odvoláním na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. „Každému však musí být jasné, že tento postup bude věcně a časově mnohem složitější. Důsledkem tohoto postupu ministerstva, které využívá právních kliček, pak bude vleklé řízení před antimonopolním úřadem s jediným jistým výsledkem, kterým bude opožděné uvedení systémů elektronického mýtného do provozu. Škody způsobené pochybným postupem budou spadat na vrub ministerstva,“ uzavřel Beneš.



Kdo se považuje za chodicí technickou encyklopedii, ať se přihlásí. Máme tu kvíz, který prověří vaše znalosti
Test Renault 4 E-Tech: Retro s pořádnou dávkou moderny
Slavný konstruktér se narodil před 150 lety: Ferdinand Porsche zanechal stopy doslova v každé zemi světa
Škoda představila nový elektrický crossover. Epiq má zaujmout designem i cenou
Závan zdravého rozumu z Německa. Některé úseky omezené na 30 km/h byly zrušeny. Vrací se padesátka
