Mimoúrovňová křižovatka Hlinky, jejíž výstavba byla zahájena v prosinci roku 2003, patří k nejnáročnějším stavbám vnějšího městského okruhu v Brně. Celkové náklady na výstavbu MÚK Hlinky dosáhnou 2,45 mld. Kč. Stavba je financována Státním fondem dopravní infrastruktury a statutárním městem Brno.
Zhotovitelem stavby je Sdružení MÚK Hlinky, jehož členy jsou SKANSKA DS, a. s. a ŽS Brno, a. s. „Harmonogram stavebních prací jsme upravili tak, aby bylo možno tuto ucelenou část stavby otevřít s ročním předstihem, což jednoznačně přispěje ke zlepšení plynulosti provozu v lokalitě Pisáreckého tunelu,“ řekl dnes na slavnostním předání stavby Ing. Michal Štefl, předseda představenstva a generální ředitel akciové společnosti ŽS Brno.
Nově bude doprava vedena na větvi A vnějšího městského okruhu ve směru ze Žabovřesk do centra a do tunelu v jednom jízdním pruhu. Ve směru do Žabovřesk je provoz převeden od křižovatky u 9. brány BVV do protisměru, také jedním jízdním pruhem. Ve směru z centra bude možné odbočit do tunelu přímo mimoúrovňově vratnou rampou G. „Věříme, že nové dopravní řešení ocení nejen Brňané, ale také vystavovatelé a návštěvníci veletrhů,“ dodal Ing. Štefl.
Generálním projektantem je PK OSSENDORF s. r. o., projektantem mostních konstrukcí je kancelář DOSTING, spol. s r. o. a technický dozor vykonává akciová společnost Brněnské komunikace. Ještě letos, po převedení dopravy na dokončenou větev „A“, budou zahájeny práce na výstavbě větví „B a C“ vnějšího městského okruhu. Celá stavba bude dokončena v polovině roku 2007.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
