Na přelomu století vytlačil touhu po sklepu spíše sen o podkroví, nicméně podzemní podlaží má své příznivce i dnes. Dnešní sklepy už nejsou vlhké studené kobky s chrčící vodárnou, kam se chodí téměř za trest, ale naopak komfortní prostory využitelné nejrozmanitějšími způsoby.
Nároky na komfort bydlení se výrazně zvyšují a ani sklepní prostor nezůstal výjimkou. Úměrně ovšem stouply také nutné investice pro jeho vybudování. Výsledek? Sklep dnes tvoří podstatnou část rozpočtu při stavbě domu a pro dříve běžné využití jako skladiště potravin nebo parkování auta se stal lidově řečeno zbytečně drahou legrací. Podsklepení standardně velkého domu, jehož náklady se pohybují kolem dvou a půl až tří milionů korun, nás může snadno stát i polovinu dalšího milionu. Pokud uvažujeme o stavbě podzemního podlaží, zcela upřímně si odpovězme na otázku, k čemu budeme vzniklé prostory využívat a zda se nevyplatí investovat raději do dalšího pokoje v obytné části domu navíc.
Podzemní podlaží může najít odpovídající využití jako prostor pro podnikání. Kancelář, menší obchod, ordinaci nebo kadeřnictví si tu určitě dokážeme velmi dobře představit. Pokud majitel v domě zároveň bydlí, má svou živnost doslova na dosah a rozdělení funkcí domu do jednotlivých podlaží zajistí, že se nenaruší provozní vztahy a zůstane zachován komfort bydlení.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
