„Dálnice D3 přes Dolní Posázaví je zbytečná, existuje příznivější řešení pro občany i životní prostředí. Jedná se o návrh trasy rychlostní komunikace R3 v koridoru silnice 1/3, která by obešla města obchvaty a zajistila dopravní obslužnost pro místní i transitní dopravu,“ navrhuje Ing. Eva Tylová, členka dopravní sekce SZ.
“Náklady Jílovské varianty mají dosáhnout 30 mld. Kč. Alternativní trasa by stála polovinu. Nemluvě o tom, že tato trasa významným způsobem naruší rekreační oblast Posázaví. Obsahuje dva gigantické kilometrové mosty a několik tunelů v poddolovaném území v okolí Jílového u Prahy,“ říká místní znalec ing. Otakar Šmíd.
D3 protíná přesně vprostřed přírodní park Střed Čech v Dolním Posázaví, nejvýznamnějším rekreačním území Prahy s relativně nenarušenou přírodou. Dálnice se všemi průvodními aktivitami, jako sklady, logistickými centry a velkoobchodními objekty toto rekreační zázemí devastuje.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
