Hlavním důvodem pro nařízené opakování výběrového řízení za účasti obou původních uchazečů byl „přehnaný formalismus“ ze strany zadavatele, Nejvyššího celního úřadu. Ten totiž konsorcium ASCOM/FELA vyloučil z výběrového řízení jen proto, že nabídku spolupodepsal také člověk, jehož jméno nefiguruje ve švýcarském obchodním rejstříku.
„Postup zadavatele je v přímém rozporu se zákazem přehnaného formalismu,“ uvádí se v rozsudku. Podle mínění členů senátu odvolacího soudu odporuje takový postup nejen zásadám volné hospodářské soutěže, ale i pravidlům pro efektivní využívání veřejných prostředků. Rozsudek je pravomocný a žádný další opravný prostředek není přípustný. „Nejvyšší celní úřad nyní musí provést nové vyhodnocení tendru včetně nabídky sdružení ASCOM/FELA,“ potvrdil Michel Brique, ředitel odboru provozu Nejvyššího celního úřadu.
Sdružení ASCOM/FELA je v České republice součástí konsorcia Mytia, které bylo spolu s dalšími dvěma uchazeči rovněž z formálních důvodů bez posouzení nabídky vyloučeno z výběrového řízení na dodávku a provoz elektronického mýtného v ČR. Postup zadavatele, Ministerstva dopravy ČR, se stal důvodem pro podnět k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Ten má o dalším osudu výběrového řízení rozhodnout do poloviny ledna.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
