„Českou republiku naštěstí v loňském roce nepostihla žádná velká přírodní katastrofa, a přestože zejména v srpnu a poté i v samém závěru roku o sobě živly daly na mnoha místech země vědět, v porovnání s předchozími roky byl rozsah škod poněkud nižší,“ řekl ředitel divize neživotního pojištění ČSOB Pojišťovny Michal Kaněra.
To ostře kontrastuje se situací ve světě, pro který se rok 2005 stal nejnákladnějším rokem pojišťovací historie. Především série hurikánů v USA a Karibiku a zemětřesení v Pákistánu přispěly k tomu, že pojištěné škody z živelních katastrof se vyšplhaly podle odhadů největší světové zajišťovny Munich Re na více než 75 miliard dolarů, téměř na dvojnásobek předchozího rekordu z roku 2004.
Pro ČSOB Pojišťovnu byl největší škodnou událostí roku 2005 požár výrobní haly podniku z jižní Moravy, při kterém byl poničen majetek za více než 50 milionů korun a zároveň došlo ke ztrátám v důsledku přerušení provozu v objemu 27 milionů korun.
„Oproti předchozím roků nám však loni zřetelně stoupl počet škod souvisejících s provozem motorových vozidel, především z povinného ručení, což lze vysvětlit i rostoucím podílem ČSOB Pojišťovny na tomto trhu,“ uvedl Kaněra. V segmentu pojištění občanů a drobných podnikatelů vyplatila ČSOB Pojišťovna z pojištění odpovědnosti za škodu z provozu vozidel téměř 400 milionů korun, což představovalo bezmála 60 procent všech výplat za škody z neživotního pojištění. V průměru uhradila ČSOB Pojišťovna loni klientům za každou pojistnou událost z neživotního pojištění 31 700 korun.
Trendem posledních let je také rostoucí objem výplat z dalších odpovědnostních pojištění, především z pojištění podnikatelských rizik. Vyplacená plnění z pojištění odpovědnosti podnikatelů loni vzrostla o čtyřicet procent na téměř 100 milionů korun a svým objemem dokonce předstihla výplaty ze živelních škod. „Ukazuje to, že i v tomto pojištění se Česká republika začíná blížit standardu západních zemí, kde pojištění odpovědnosti patří k nejnákladnějším pojištěním vůbec,“ uzavřel Michal Kaněra.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
