Toto nařízení upravuje postavení, fungování a činnost tohoto Centra, rozsah jeho působnosti a jeho organizaci. Vznik tohoto Centra reflektuje rostoucí ožehavost problematiky drogové závislosti a fakt, že spolupráce v této oblasti ve sjednocené Evropě je nezbytná.
Poslanec Maštálka, ve spolupráci a po rozsáhlých konzultacích s odborníky jak z České republiky, tak i z ostatních členských států EU, vypracoval a předložil ke zmíněnému návrhu nařízení zprávu, která obsahuje hned 17 pozměňovacích návrhů, které zefektivňují a jasněji vymezují pravomoci a fungování Centra. Mezi nejzásadnější návrhy poslance Maštálky patří spolupráce s nečlenskými státy EU, neboť problematika drog a drogové závislosti nerespektuje hranic. Neopomenutelná je i spolupráce s EUROPOLEM, alespoň na bázi výměny informací o drogách a trestných činech páchaných v souvislosti drog. K dosažení objektivity, spolehlivosti a hlavně srovnatelnosti získaných dat je zapotřebí ztotožnit metodologii sběru dat, jak vhodně požaduje další z pozměňovacích návrhů.
Předložená zpráva vyvolala v zainteresovaném výboru zajímavou diskusi, ve které většina zúčastněných napříč politickým spektrem upřímně uvítala návrhy změn předkládané poslancem Maštálkou a v některých případech dokonce přinesla zajímavé návrhy a doporučení, která budou dozajista brána v potaz při další práci na této zprávě. Zvláště podnětné návrhy např. o spolupráci a přístupu k informacím mezi Centrem, OSN a WHO, což by zamezilo zdvojenému sběru údajů o téže problematice, přednesl německý poslanec Thomas Ulmer ze Skupiny Evropské lidové strany a Evropských demokratů
O této zprávě se bude hlasovat ve Výboru pro životní prostředí, veřejné zdraví a bezpečnost potravin Evropského parlamentu koncem února, na základě předběžných komentářů zúčastněných poslanců lze předpokládat, že návrhy poslance Maštálky budou přijaty.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
