„Automobil Tatra ministerstvo využívalo od roku 2003, pět let před tím sloužil premiérovi na úřadu vlády a dnes se stal součástí sbírek Národního technického muzea. Je to kvalitní český automobil a já bych ho rád používal. Jeho provoz je však velmi neekonomický,“ shrnul svůj dojem z vozu ministr Martínek.
Národní technické muzeum věnuje mimořádnou pozornost dokumentaci domácí automobilové výroby budováním značkových souborů automobilů, dokládajících konstrukční a technický vývoj i obecnou historii výrobce.
„Kopřivnická automobilka je ve sbírce muzea zastoupena celkem 17 vozy NW a Tatra, včetně toho prvního vyrobeného, automobilu NW Präsident z roku 1898. V této výpovědní řadě však dosud citelně chyběl vůz typu Tatra 700, kterým byla více než stoletá výroba kopřivnických osobních automobilů uzavřena,“ řekl ředitel muzea Tomáš Kupec.
Vedle vlastního technického a konstrukčního vývoje však automobily ze sbírky Národního technického muzea dokumentují i další, širší aspekty automobilových dějin. Za velmi důležitý výpovědní rozměr je proto považována i provozní historie sbírkových automobilů, zejména pak v případech, kdy měla přímou souvislost s významnými osobnostmi a událostmi obecných dějin naší země. Sbírka tak například obsahuje i pozoruhodný soubor automobilů, užívaných nejvyššími domácími politickými představiteli. Jsou zde vozy téměř všech našich prezidentů, T. G. Masarykem počínaje a V. Havlem konče, i automobily několika předsedů vlád naší republiky.
„Vůz Tatra 700, který k výkonu své funkce užíval premiér Miloš Zeman, automobilovou sbírku Národního technického muzea významně obohatí,“ uzavřel Kupec.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
