Mezinárodní finanční architektura je pojem, který je používán k označení mezinárodně uznávaných standardů, kodexů a osvědčených principů fungování finančního sektoru a také metod diagnostiky finančního sektoru na národní úrovni, která tvůrcům ekonomické politiky slouží jako podklad pro kvalifikovaná rozhodnutí o tom, jak omezit zranitelnost finančního systému. Mezinárodní finanční architektury jako globální iniciativa a program byla motivována finančními krizemi 90. let . Na rozdíl od předchozího desetiletí, jejichž příčiny byly makroekonomické, krize 90. let měly svůj zdroj v podcenění pravidel nutných pro zdravé finanční systémy.
Světová banka si je dobře vědoma, že zdravý finanční systém s pestrou nabídkou pro široké spektrum podniků a domácností je klíčovým faktorem růstu a rozvoje ekonomiky. Hraje také ústřední roli v omezování chudoby a snižování ekonomické nerovnosti ve společnosti. Silné finanční systémy efektivně alokují kapitál a podnikům a domácnostem pomáhají překonávat bariéry v podnikání. Rozmanitost nabídky bankovních a pojistných produktů a efektivní transfery peněžních prostředků od rodinných příslušníků ze zahraničí pomáhají milionům chudých domácností a středním příjmovým vrstvám dostat se z chudoby, anebo se vyhnout jejímu riziku.
S návrhem pořádání setkání v České republice přišli představitelé českého státu. Ti si téma mezinárodní finanční architektury vybrali proto, že je nejsymboličtější pro partnerství mezi Světovou bankou a Českou republikou v posledních letech. Česká republika byla jedním z pionýrů tohoto úspěšného globálního programu a blízkým partnerem Světové banky v testování nástrojů diagnostiky finančního systému v rámci mezinárodní finanční architektury. Česká republika je jedinou zemí, ve které byly testovány všechny tyto diagnostické nástroje. Jak České republice, tak Světové bance přinesla tato spolupráce cenné zkušenosti v oblastech aplikací nové finanční regulace a dalším zemím upevňujícím svůj finanční systém posloužila jako model. V dnešní době již má diagnostický program v rámci mezinárodní finanční architektury globální charakter a využívá ho téměř 150 zemí.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
