Jsme stále přesvědčeni, že lidé jsou moudřejší a odpovědnější než stát a umí lépe naložit se svými penězi. Proto navrhujeme takové vzájemně provázané změny daňového, důchodového a sociálního systému, které přinesou všem lidem vyšší čisté příjmy a omezí vliv státní byrokracie.
Moderní daňový systém
ČSSD minus
Daňový systém je stále složitější a nepřehlednější.
Daňové předpisy narostly za vlád ČSSD z 10 tisíc stran na 44 tisíc stran.
Oproti předvolebním slibům socialisté zvýšili daně a vzali lidem tisíce korun. Loni stouply roční náklady rodin s dětmi o 8500 korun, letos stoupnou o další 4000 korun.
ODS plus
Navrhujeme výrazné zjednodušení a snížení daní.
Lidé s nižšími příjmy nebudou platit žádné daně, všem ostatním stoupne měsíční čistý příjem.
Rovná daň není experiment, úspěšně funguje ve stále větším počtu evropských zemí. Je spravedlivá a je doporučována domácími i zahraničními experty.
Moderní důchodový systém
ČSSD minus
Zatímco počet důchodců roste, počet lidí přispívajících na důchody se snižuje.
Poměr průměrné výše důchodů k průměrným platům neustále klesá.
Vláda ČSSD tuto situaci neřeší.
ODS plus
Cítíme odpovědnost vůči našim dětem, a proto navrhujeme změny důchodového systému, které zabrání jeho hrozícímu kolapsu v relativně blízké době.
Garantujeme základní důchod s možností zajistit si další finanční zdroje se zvýšenou státní podporou. V takovém případě životní úroveň důchodců poroste.
Tyto změny systému se budou týkat pouze mladých lidí, současných důchodců se nedotknou.
Moderní sociální systém
ČSSD minus
Současný sociální systém je složitý, demotivující a podporující vysokou nezaměstnanost.
Již delší dobu vyžaduje zásadnější změny, které vlády ČSSD nebyly ochotny a schopny provést.
Almužny typu “pastelkovné” nemohou vyrovnat dopady zdražování za vlád ČSSD.
ODS plus
Navrhujeme motivační sociální systém pro aktivní a odpovědné lidi.
Finančně budeme podporovat hlavně ty občany, kteří se rozhodnou svojí prací zabezpečit jak sebe, tak svoji rodinu.
Každý, kdo pracuje, bude mít vždy více než ten, kdo nepracuje.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
