Software Archibus řídící správu budovy, tzv. „facility management“, umožní poskytnout obyvatelům budovy dokonalý servis a umožní i nákladovou optimalizaci.
Software Archibus však vydatně pomáhá již dnes při přípravě na stěhování zaměstnanců do nové budovy. Protože je založen na grafickém znázornění prostor (tzv. „CAD“), výrazně usnadňuje rozdělení otevřených pracovních ploch („open space“) mezi jednotlivé útvary ústředí a přidělení pozic jednotlivým pracovníkům. „Kde budete sedět prostě názorně vidíte. Prohlédnete si, kde je nejbližší kopírka, kudy nejblíž do sprchy, kam si dojít pro kávu i kde hledat odpočinkový kout“, říká Zbyněk Vrbata, výkonný ředitel centrálních služeb ČSOB. Systém totiž umožňuje kreslit výkresy i nahlížet, jak jsou jednotlivá pracovní místa vybavena nábytkem, kde je uloženo topení nebo přívod elektrické energie. „Stejně, jako moderní technologie umožňují poskytovat lepší servis pro klienty ČSOB, chceme i my poskytovat příjemnější a nákladově efektivnější podporu kolegům v našem novém ústředí. I proto požadujeme od softwaru Archibus nejširší rozsah využití v České republice,“ říká Zbyněk Vrbata.
Implementace CAFM systému Archibus/ FM, který používá celá belgická skupina KBC, začala v lednu 2006. A již dnes umožňuje centrální řídící dispečink sledovat pro všechny budovy banky v ČR, jak centrální služby reagují na požadavky vnitřních klientů, a to od chvíle, kdy je zadají až do okamžiku, kdy je vyřídí třeba externí dodavatel služeb. Software Archibus tak pomáhá řešit jak péči o potřeby zaměstnanců, tak vybavení a správu budov. „Chceme, aby systém zvládl rezervaci místností, pracovního místa, správu vozového parku včetně rezervace vozidel, ale i evidenci nábytku a jeho objednání,“ vysvětluje Zbyněk Vrbata.
Základní uspořádání všech modulů systému Archibus/FM v ČSOB by mělo být dokončeno v závěru příštího roku. Jeho dolaďování ale bude probíhat neustále, neboť budova bude žít – lidé i kanceláře se mohou stěhovat a využití prostor se časem také mění. Takto flexibilní budovu s 2400 zaměstnanci by bylo bez dokonalého a propracovaného systému obtížné provozovat.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
