Česká republika bude první kandidátskou zemí, která 7. prosince při ministerských rozhovorech s Evropskou unií předběžně uzavře "volný pohyb zboží", jednu z těžkých a obsáhlých kapitol, jejichž projednávání tyto rozhovory utváří.
ČR, Maďarsko, Polsko a možná jedna další země uzavřou podle diplomatů v úterý také kapitolu "hospodářská a měnová unie". Nastolena bude poprvé těžká a obsáhlá oblast "ochrana životního prostředí".
Evropská komise už v říjnové výroční hodnotící zprávě poukázala na dobrý pokrok ČR v oblasti průmyslových standardů, certifikátů, pochválila její členství v normalizačních organizacích CEN a Cenelec, kde je z kandidátských zemí jediná.
V minulých dnech poskytla česká strana písemné záruky, že bude postupně odbouráno upřednostňování domácích podniků při udělování veřejných zakázek, což komisi i členské země uspokojilo.
Zavázala se také, že začátkem příštího roku vyhodnotí zevrubnou prověrku veškeré existující legislativy z hlediska její sladěnosti s evropským právem - volný pohyb zboží zahrnuje totiž obrovské množství látky týkající se výroby řady specifických druhů zboží, jeho složení, nakládání s ním a obchodování. Nejznámější jsou předpisy o automobilech a dalších vozidlech, o potravin
ách, lécích a přístrojích všeho druhu.Delegace Ministerstva financí přivezla začátkem minulého týdne do Bruselu dodatečné informace, jimiž Evropskou komisi přesvědčila, že Česká národní banka je skutečně nezávislá. Ujistila ji také, že bude odstraněn přednostní přístup některých veřejných institucí k financování ze státní kasy. Rozptýlení těchto obav bylo podmínkou, aby komise souhlasila s návrhem "odložit stranou" kapitolu "hospodářská a měnová unie".
Uzavření jednání v této oblasti ovšem neznamená, že by EU považovala Českou republiku za připravenou k přijetí eura. Budou-li v platnosti dnešní předpisy, stane se ČR teprve po vstupu členem Evropského měnového systému a až tehdy se pustí do plnění "maastrichtských kritérií.
Zdroj: HN z 2. 12. 1999



 
				 
								 
								 
								 
								







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					