Jak už doména napovídá, internetové stránky jsou ve slovenském jazyce, odkazují se mimo jiné na kontrolní činnost Slovenské obchodní inspekce, ovšem jako kontaktní údaje na podnikatelský subjekt uvádějí firmu registrovanou v Praze.
"Údajná česká cestovní kancelář expert agency s.r.o., IČO: 17613949, nemá oprávnění k provozování cestovní kanceláře ani pojištění proti úpadku a prokazuje se padělanými dokumenty. Své zájezdy prodává na internetových stránkách dovolenkaprimori.eu. Na podvod upozornil jeden z klientů," uvedlo v tiskové zprávě české Ministerstvo pro místní rozvoj.
To také ověřovalo u údajného poskytovatele pojištění, zda má firma platnou pojistku proti úpadku, ze které by bylo možné platit klientům náhrady v případě zrušení zájezdu nebo nutného předčasného návratu do vlasti. A zjistilo, že nemá.
"Smlouva, kterou se společnost prokazuje, je uzavřená s jinou českou cestovní kanceláří, která s expert agency s.r.o. nijak nespolupracuje. Ministerstvu pro místní rozvoj to potvrdil výhradní zástupce UNIQA pojišťovny pro oblast povinně-smluvního pojištění pro případ úpadku CK ze společnosti Fiducia s.r.o.," stojí ve zprávě.
Ministerstvo doporučuje všem cestovatelům si před výběrem dovolené vždy ověřit, že cestovní kancelář, od které zájezd kupují, má sjednané povinné pojištění proti úpadku. Jejich seznam najdete na webových stránkách MMR.
Dodáváme, že byste si měli dát pozor také na to, zda zájezd kupujete u cestovní kanceláře, nebo cestovní agentury. Nevidíte v tom rozdíl? Je značný a podrobně jsme o tom psali například zde.
"Cestovní kancelář pořádající zájezd měla mít doklad o sjednaném pojištění proti úpadku na svých webových stránkách. Jestliže klient kupuje zájezd od cestovní agentury, i ta by mu měla na požádání předložit doklad, že pořádající CK, pro kterou prodej zájezdu zprostředkovává, má platnou pojistku proti úpadku," uvedlo ministerstvo.
Pokud už přece jen dojde k problémům se zaplacenou dovolenou, přečtěte si v tomto článku, na co máte jako klient nárok.
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
