MasterCard představí v Itálii pilotní projekt bezkontaktních plateb MasterCard® PayPass™

24.07.2007 | , Mastercard
Tiskové zprávy


MasterCard Worldwide minulý týden oznámila první pilotní projekt bezkontaktních plateb v Itálii, čímž dále posílila své vedoucí postavení v této oblasti v Evropě. Projekt MasterCard® PayPass™ bude představen ve spolupráci se společností Poste Italiane – obchodní skupina Banco Posta.

Ke konci roku 2007 spustí Poste Italiane šesti- až osmiměsíční pilotní projekt, v rámci kterého nabídne svým novým držitelům karet předplacenou kartu s technologií MasterCard PayPass: kartu PostePay Evolution MasterCard. Předplacená karta bude sloužit k nákupům v různých maloobchodních provozovnách v Miláně a Římě, včetně kin, provozoven rychlého občerstvení, řetězců restaurací, supermarketů a jiných obchodů.

Držitel karty Poste Italiane MasterCard vybavené technologií MasterCard PayPass jednoduše přiblíží kartu ke čtečce PayPass, která je schopna si data z platební karty přečíst na bezdotykové bázi. Díky této technologii je možné nakoupit u všech zúčastněných maloobchodníků bez potřeby zadávat PIN nebo vložit kartu do čtecího zařízení.

Tato inovační a na trhu progresivní technologie Tap & GoTM (“Přilož a jdi”), kterou společnost MasterCard zavádí na mnoha trzích po celé Evropě, umožňuje rychle, bezpečně a snadno provést nákupy v malých hodnotách do 25 euro, kdy spotřebitelé nepotřebují shánět hotovost nebo mince, zadávat PIN nebo podepisovat stvrzenku. U nákupů převyšujících tuto částku bude držitel z bezpečnostních důvodů požádán o zadání PINu nebo o podpis.

Stejně jako dalším maloobchodníkům po celé Evropě, i obchodníkům v Itálii přinese technologie MasterCard PayPass nižší potřebu hotovostních operací a významnou úsporu času.

„Naší společnou výzvou je rozšířit používání bezkontaktních technologií a seznámit spotřebitele s konkrétními výhodami technologie Tap & GoTM. Společnost MasterCard je významným partnerem v naší společné “válce proti hotovosti”. Usnadnění použití platebních karet přispěje k dalšímu růstu a rozvoji italské ekonomiky,” řekl Marco Siracusano, marketingový ředitel společnosti Poste Italiane – obchodní skupina Banco Posta.

„Technologie MasterCard PayPass usiluje o to, aby byla spotřebitelům poskytnuta nová a inovační alternativa k hotovosti, která zjednoduší nákupy spotřebitelům i maloobchodníkům. Itálie je trhem, který má nejvyšší procento hotovostních transakcí v Evropě. Naše partnerství s Poste Italiane představuje velikou možnost jak se stát v Itálii, stejně jako na trzích v celé Evropě, vůdcem v oblasti bezkontaktních plateb,“ uvedl Gaetano Carboni, vedoucí společnosti MasterCard Europe pro klíčové zákazníky.

V Evropě již bylo spuštěno několik projektů a pilotních projektů MasterCard PayPass, které uvedl v červnu 2006 první evropský úvěrový program MasterCard PayPass zavedený v bance Garanti Bank a u nejdůležitějších maloobchodníků v Turecku. Společnost MasterCard také nedávno ohlásila blížící se spuštění významného pilotního projektu PayPass ve Španělsku v Caja Madrid u více než 200 maloobchodníků.

„Technologie PayPass je natolik revoluční, že se s jejím zavedením počítá i v České republice. V současné době o případném zavedení jednáme individuálně s největšími českými bankami,“ řekl Ján Čarný, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko. „Banky mají o PayPass zájem a jsou ve fázi vyhodnocování možnosti implementace, takže skutečné zavedení bezkontaktní technologie je spíše jenom otázkou času,“ dodal Ján Čarný.

K prvnímu čtvrtletí roku 2007 existuje na trhu více než 14 milionů karet a zařízení MasterCard PayPass, které jsou přijímány na více než 51.000 obchodních míst po celém světě, včetně společností McDonald’s, Starbucks, 7 Eleven, CVS, Duane Reade, Sheetz a Regal Entertainment Group. Zájem o technologii PayPass se však neomezuje jen na maloobchodní provozovny. Technologie MasterCard PayPass se stala populární také např. ve sportovních zařízeních, takže je nyní přijímána na mnoha stadionech MLB (Major League Baseball – První baseballová liga v USA a Kanadě), NFL (National Football League – Národní liga amerického fotbalu) stejně jako v případě četných golfových akcí.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy