Příjmy z internetové reklamy se v prvním čtvrtletí letošního roku téměř zdvojnásobily v porovnání se stejným obdobím předcházejícího roku, protože tradiční inzerenti vyhledávají pro své prosazení onlinová média. Příjmy v období leden až březen letošního roku se zvýšily na 1,95 miliardy USD z jedné miliardy USD ve stejném období roku 1999. Vyplývá to ze zprávy zveřejněné Úřadem pro internetovou reklamu, která vychází z údajů PriceWaterhou
seCoopers.Z údajů dále vyplývá, že výdaje na internetové inzeráty se v prvním čtvrtletí zvýšily o 9,9 procenta v porovnání s posledním čtvrtletím roku 1999 a o 182 procent v meziročním srovnání. Podle kategorií bylo z celkového počtu reklam nejvíce, tedy 31 procent, orientováno na spotřební zboží. Inzerce finančních služeb tvořila 15 procent, stejně jako inzerce v kategorii počítačů. Inzeráty obchodních služeb zaujímaly desetiprocentní podíl na celkové inzerci.
Pokud se tento trend udrží, což může být ovlivněno i bankrotem některých internetových firem, tak by výdaje na internetovou reklamu do roku 2004 měly vzrůst na 24,4 miliardy USD a překonat tak síťovou i kabelovou televizi, stejně jako spotřební časopisy, uvedla agentura Reuters.
Zdroj: HN z 10. 08. 2000