Prodej aut přes internet se Škodě daří

08.08.2000 | ,
MAKRODATA A EU


perex-img Zdroj: Finance.cz

Rostoucí náklonnost zákazníků ve vyspělých zemích k nakupování automobilů přes internet dorazila i do České republiky

Rostoucí náklonnost zákazníků ve vyspělých zemích k nakupování automobilů přes internet dorazila i do České republiky. Největší český výrobce automobilů, mladoboleslavská Škodovka, totiž včera uvedla, že její projekt eCommerce, s jehož pomocí prodává auta přes síť, se stal pátým největším firemním prodejcem aut. Celková výše objednávek za prvních šest měsíců dosáhla sumy 350 milionů korun.

Tento způsob nákupu zatím sice nepřináší razantní snížení cen, ale zákazníci oceňují, že na ně při koupi auta přes počítač nikdo "netlačí". Mohou tedy v klidu vyhledat potřebné informace a vybrat si. V nedávno provedeném průzkumu uvedlo osm z deseti zákazníků, že jim vadí tlak prodejců, kteří se snaží jejich rozhodování o

vlivnit. Internet tento problém odstraňuje. Dominantní český výrobce - mladoboleslavská Škoda Auto - nabízí zákazníkům tři možnosti koupi nového auta, koupi ojetého vozu a konečně i automobil sestavený na přání.

V prvním pololetí letošního roku bylo objedná

no přes webovou stránku mladoboleslavské Škodovky 179 nových aut, 379 vozů na přání a 582 ojetin. První auto (Škoda Felicia) prodala firma prostřednictvím internetu v červnu 1998. Loni v dubnu pak zavedla službu, díky které si zákazník vybere téměř vše od barvy nebo motoru až ke klimatizaci či airbagům. Zájem o prodej přes síť v posledních měsících prudce roste. Jen v červnu si informace o cenách vyhledávalo přes počítač 2200 lidí. Zhruba tři procenta z nich pak zaslalo společnosti objednávku.


Zdroj: LN z 08. 08. 2000

Autor článku

 

Články ze sekce: MAKRODATA A EU