Nová Toyota Land Cruiser 200: pracovitý mamut

20.09.2007 | , AUTO.CZ
STYL/auto


perex-img Zdroj: Finance.cz

Čas nelze zastavit a tak se světu představuje další generace vozu Land Cruiser. Možná trošku překvapivě si nechala automobilka Toyota představení nové generace modelu Land Cruiser (řada 200) až na nadcházející autosalon v Sydney a nepřišla s ním již ve Frankfurtu.

Podle vyjádření automobilky za tím stojí zejména fakt, že Austrálie hrála vždy ve vývoji Land Cruiseru podstatnou roli a tak je představení v Sydney více symbolické. Evropskou premiéru bude mít LC200 v ruském Petrohradě a se zahájením prodejů v Evropě se počítá na letošní prosinec.

Vůz využívá zcela přepracovanou podvozkovou platformu s rámovou konstrukcí, přičemž délka nového modelu byla prodloužena o 60 mm na celkových 4.950 mm při zachování rozvoru 2.850 mm. Výška se pohybuje mezi 1.865 mm a 1.910 mm v závislosti na druhu odpružení. Šířka vozu dosahuje 1.970 mm, což je o rovné tři centimetry více než u předchozího modelu řady 100.

auto.jpg

Land Cruiser 200 se zřejmě bude pro evropské trhy dodávat se zcela novým dieselovým motorem 4,5 l D-4D V8 v kombinaci s novou 6rychlostní automatickou převodovkou. Agregát vyvíjí nejvyšší točivý moment 650 Nm v rozsahu otáček 1600 až 2800 ot./min. a disponuje výkonem 210 kW při 3600 ot./min. Vůz s tímto pohonem vykazuje kombinovanou spotřebu paliva 10,2 l/100 km, což znamená 4% zlepšení oproti původnímu agregátu 4,2 TD L6, který je novým motorem nahrazen.

Druhým agregátem v nabídce je vylepšený zážehový motor 4,7 VVT-i V8 který spolupracuje s pětistupňovou automatickou převodovkou. Tento agregát vyvíjí točivý moment 445 Nm při 3400 ot./min. a dosahuje výkonu 212 kW při 5400 ot./min. Kombinovaná spotřeba paliva benzinového motoru činí 14,4 l/100km, což představuje zlepšení o 12 %. Oba agregáty splňují emisní předpisy Euro IV.

Příchod nové generace s sebou nenese jen změny vzhledu a pohonné jednotky. V nabídce je nyní několik zajímavých technologií, ze kterých jmenujme například aplikaci systému Crawl Control (dodávaný v kombinaci se zážehovým motorem), jenž automaticky reguluje chod motoru a brzdy při velmi nízkých rychlostech a zabraňuje tak protáčení i blokování kol. Při jízdě v extrémně náročném terénu ovládá řidič vůz pouze otáčením volantu. O lepší stabilitu vozu se stará kinetický dynamický systém zavěšení (KDSS), který aktivně ovládá tyče stabilizátorů na přední i zadní nápravě pomocí dvojice hydraulických řídicích válců. Samozřejmostí u každého nového modelu obecně by měla být lepší bezpečnostní výbava – ani tady není Land Cruiser pozadu. O bezpečnost osádky se stará například nově vyvinutý protiblokovací brzdový systém ABS pro různé druhy terénu, systém řízení stability vozu (VSC), elektronické rozdělování brzdné síly (EBD) či až 10 airbagů.

 

Autor článku

 

Články ze sekce: STYL/auto