Část tohoto nárůstu byla způsobena zhodnocením klientských prostředků. V případě investičního programu Venus bylo v roce 2007 dosaženo po odečtení všech poplatků dolarového zhodnocení o 38%.
Managed Futures je správa klientských prostředků profesionálními portfolio manažery na futures trzích. Tato služba se v posledních letech stává vyhledávanou především pro své zaměření na rozsáhlou řadu navzájem nezávislých trhů jakou jsou komodity (energie, kovy, obilniny aj.) a finanční instrumenty (měny, dluhopisy, úrokové sazby aj.). Široká diverzifikace spolu s možností participovat na rostoucích i klesajících trendech tak umožnuje manažerům účinně řídit rizika a současně dosahovat výnosu například i v době, kdy akciové trhy klesají. Výše uvedené zhodnocení ale není zárukou budoucích výnosů.
Managed Futures mají ve srovnání s investicí do akcií a dluhopisů několik výhod:
- umožňují dosáhnout výnosu v situaci, kdy akciové a dluhopisové trhy poskytují omezené příležitosti
- snižují celkové riziko akciového a/nebo dluhopisového portfolia
- zvyšují potenciální výnos celého portfolia investic
- umožňují snadnou participaci na vývoji globálních trhů
„Nárůst objemu spravovaných prostředků v rámci služby Managed Futures zřetelně ukazuje na rostoucí zájem českých investorů o tuto moderní formu investování,“ komentuje vývoj Štěpán Pírko, hlavní portfolio manager a člen představenstva společnosti Colosseum, a.s.
Společnost Colosseum, a.s. působí na českém trhu již od roku 1997 a je jedním z prvních obchodníků s cennými papíry s licencí na deriváty. V současné době patří mezi nejvýznamnější nebankovní instituce se specializací na burzovní a OTC deriváty (futures a opce, Forex, CFDs). Klienti si mohou vybrat z široké nabídky služeb od zprostředkování burzovních obchodů, přes poradenství a správu aktiv profesionálními portfolio managery až po outsourcing řízení rizik.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
