Již začátkem příštího roku by se měli zpřehlednit a vyjasnit podmínky poskytování spotřebitelských úvěrů, a to především pro klienty. Začátkem srpna totiž senát schválil nový zákon o spotřebitelských úvěrech.
Bude se to týkat nejen bank, ale také splátkových a leasingových společností. Zákon nyní nařizuje všem těmto společnostem, že musí uvádět náklady na půjčku jako roční úrok, a to na základě jednotného předepsaného výpočtu. Kromě toho také smlouva musí obsahovat celkovou částku, kterou lidé uhradí za celou dobu splácení. Takže si klienti budou moci srovnat i jiné nabídky a budou na první pohled vědět kolik zaplatí celkově.
Pro banky je důležité, že budou muset do nákladů, kromě úroku za půjčku, započítat také i různé poplatky za poskytnuté služby, jako je napař. vedení úvěrového účtu. Novinkou pro spotřebitele je také sleva na úrocích, pokud úvěr splatí předčasně. Bude se jednat o slevu, která se může dostat až na úroveň aktuálně platné sazby ČNB.
Zjednoduší se také možnost klienta odstoupit od půjčky a dostat zpět všechny svoje zaplacené peníze. Tento bod se však mnoha společnostem vůbec nelíbí. Hlavně těm, které se zabývají leasingem. "Myslím si, že je to obrovské riziko. A může to vést nakonec k tomu, že některé firmy si ho předem započítají do ceny, a půjčky se tedy nijak nezlevní," upozornil Jiří Pulz z Asociace leasingových společností. "Když zákon umožňuje odstoupit od smlouvy a získat peníze zpět i z formálních důvodů, což může být např. chybějící tečka za větou, tak společnost sice může jít k soudu, ale to trvá dlouhou dobu a tím můžou společnosti vzniknout škody, " míní Pulz.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
