Kontokorentní úvěr je krátkodobá úvěrová linka, která dává klientovi možnost čerpat ze svého účtu do mínusu (tj. i když tam nemá peníze). Když potom půjčku splatí, může opět čerpat do mínusu. Pozor však, je určena limitní částka, do které může čerpat ze svého účtu. A tu přesáhnout je velice drahé.
Tento druh úvěru je poskytován ve dvou podobách:
Zajištěný debet - ručí se většinou termínovaným vkladem ve stejné částce (nebo vyšší), jako je úvěrový rámec.
Nezajištěný debet - zde nemusí být žádné jištění.
Obvykle banky nabízejí obě varianty, ale některé banky mají takovou úvěrovou politiku, že nezajištěný kontokorent vůbec neposkytují. Kontokorent nedostanete jen tak, musíte si o něj zažádat a také obvykle splnit několik podmínek, aby Vám banka úvěrovou linku přidělila. Smlouva se většinou uzavírá na jeden rok a automaticky se obnovuje. Úvěr čerpáte stejně jako peněz z běžného účtu, můžete vybírat z bankomatu, či platbou u obchodníků.
Podmínky, které musíte obvykle splnit:
- 
Běžný účet u banky, kterou žádá o kontokorentní účet.
 - 
Účet vedený po určitou doby alespoň tři měsíce.
 - 
Musí Vám na tento účet chodit pravidelný dostatečně vysoký příjem.
 - 
A někdy je vyžadován určitý průměrný zůstatek na účtu.
 
Výše kontokorentu
Stanovují ji banky, které se řídí různými podmínkami. Obvykle je to jedno-, dvoj- nebo trojnásobek měsíčního příjmu. Nebo se také může stupňovat podle výše příjmu.
Úrok kontokorentních úvěrů
Počítá se z čerpané částky, a to až do doby než je částka zaplacena. V současnosti se úrokové sazby u těchto úvěrů pohybují od 11 do 19 % p. a. a dosti se u jednotlivých bank liší. Stane-li se, že přečerpáte výši vašeho kontokorentního úvěru, očekávejte velmi vysoké poplatky. Banka Vám naúčtuje úroky tak 25 až 30 % z částky. Zde pamatujte, že je důležité vyrovnat dluh co nejdříve, protože banky mají různé lhůty, do kterých musíte přečerpání uhradit a pokud se tak nestane, může banka začít částku vymáhat soudně.



				
								
								
								
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					