Počet platebních karet Europay International v České republice vzrostl oproti 4. čtvrtletí 2000 o 20 % na více než 2,4 milionu karet: jedná se o více než 1,6 milionu karet Maestro (nárůst 16 %) a 716 tisíc karet Eurocard-MasterCard (nárůst 20 %).
Jak je tedy vidět počty platebních karet v naší republice stále rostou. Snad již každý dospělí má alespoň jednu platební kartu. A to nejen dospělí. Banky se také předbíhají v nabídce běžných účtů pro studenty, kde většinou nabízejí i vydání platební karty zdarma. Vychovávají si klienty již od studentských let.
Růstu karet napomáhají banky již několik let. Nabízejí totiž většinou k nově založenému běžnému účtu platební kartu zdarma. Většinou je jedná o kartu Visa Electron nebo Cirrus Maestro. S těmito kartami lze vybírat z bankomatu i platit u obchodníků. 
"Nárůst počtu karet i transakcí či jejich objemu za rok 2001 byl skutečně vysoký a ukazuje, že platební karty se již staly součástí běžného života občanů České republiky a že jsou využívány stále častěji, a to nejen k výběrům hotovosti, ale i přímým platbám. Zatímco dosud počet výběrů z bankomatů dominuje,  právě v oblasti přímých plateb dochází k mnohem výraznějšímu nárůstu počtu transakcí," uvedl Ján Čarný, Ředitele Europay International pro Českou republiku a Slovensko. 
Jedním z důvodů zvyšování počtu přímých plateb je pravděpodobně zdražení výběrů z bankomatů cizích bank a následná změna politiky bank v této věci. Když klient vybírá z bankomatu cizí banky, musí si tuto službu pěkně zaplatit. A z toho plyne, že nemá-li klient ve svém blízkém okolí bankomat své banky, pravděpodobně začne více platit kartou a méně vybírat z bankomatu. Dalším důvodem je také nárůst míst, kde se dá platit kartami.



				
								
								
								
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					