V plánu je nový povrch a také rozšíření dálnice v obou směrech o jeden metr. Nový povrch i šířku dostane přes 160 kilometrů D1. Stavba zahrne úsek od Mirošovic na Benešovsku až po Kývalku u Brna. Ředitelství silnic a dálnic náklady na rekonstrukci odhaduje kolem 18 miliard korun. Podle informací ČTK jde ale o sumu, která by měla být vynaložena v průběhu deseti let, tedy zhruba 1,8 miliardy korun ročně.
O způsobu financování celé stavby zatím není rozhodnuto. Ministerstvo dopravy ústy svého šéfa Gustáva Slamečky zatím hovoří jak o konvenčním financování stavby, tak o možné spolupráci privátního a státního sektoru. tzv. PPP projektech. Mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka řekl, že na příští rok je zatím vyčleněno 800 milionů korun. Podle něho může být oprava dálnice urychlena, pokud se podaří právě zapojit i privátní sektor.



Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
