Nejistotu u řidičů však vzbuzují větší města obecně. Přestože v nich žije většina českých obyvatel, obavy z krádeže automobilu zaparkovaného kdekoli ve větším městě má každý čtvrtý řidič. Naprostá většina dotazovaných řidičů se přitom stále spoléhá hlavně na klasické mechanické zabezpečení či imobilizér.
„Více než polovina českých řidičů používá zámek řadicí páky nebo jiné mechanické zabezpečení vozidla. Alarm využívá třetina motoristů, dokonalejší varianty zabezpečení, jako jsou například vyhledávací a monitorovací systémy, pak používají jen 3 % z nich,“ říká Tomáš Zavoral, tiskový mluvčí DIRECT Pojišťovny.
Zaparkovat svůj automobil na místě bez jakéhokoli nočního osvětlení by se bálo 46 % dotázaných řidičů. Velké obavy jim však přináší také hlavní město, kde zloději každoročně odcizí největší počet automobilů. Strach ponechat zaparkovaný vůz v jakékoli pražské ulici má z tohoto důvodu 31 % respondentů. U 26 % řidičů však panují obavy ze zaparkování auta i v jakémkoli jiném větším městě.
„Žádný, a to ani sebedokonalejší, bezpečnostní prvek vám nezaručí naprostou jistotu, že váš vůz nebude odcizen nebo poškozen vandaly. Všem řidičům proto vždy doporučujeme, aby zvážili možnost sjednání havarijního pojištění,“ dodává Tomáš Zavoral.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
