Česká spořitelna změnila od počátku dubna letošního roku obchodní podmínky pro vydávání a používání platebních karet. Mezi významné změny patří snížení ceny za zákaz na kartu (blokaci karty) v případě její ztráty nebo odcizení. Tato cena klesá až na 200,- Kč. Od 28. dubna 2003 také Česká spořitelna zavádí bezpečnostní limity pro platby kartami a nabízí možnost pojištění proti zneužití debetních karet v případě jejich ztráty nebo odcizení.
Od 1. dubna 2003 již Česká spořitelna nepožaduje při telefonickém zablokování karty následné potvrzení zákazu na pobočce.
Nové limity pro používání karet, které budou platit od 28. dubna 2003, jsou různě vysoké v závislosti na typu karty. U hotovostních výběrů (výběry z bankomatů a výběry na přepážkách bank prostřednictvím karty) se pohybují v rozmezí 600,- až 50 000,- Kč na jeden den a kartu. U bezhotovostních operací (platby kartou za zboží a služby) jsou limity v rozmezí 10 000,- až 300 000,- Kč na pět dní a jednu kartu. Tyto limity banka nastaví automaticky, klienti je však mohou zvýšit či snížit podle vlastních potřeb.
Od 28. dubna 2003 mají klienti České spořitelny také možnost sjednat si pojištění proti zneužití debetní karty pro případ její ztráty nebo odcizení s pojistným krytím 10 000,-, 30 000,- nebo 50 000,- Kč. Roční poplatek za pojištění přitom začíná už na 170,- Kč a je různý podle výše pojistného krytí. Platební karty typu Gold mají od 28. dubna 2003 pojištění do výše 50 000,- Kč pojistného plnění zahrnuto v ceně karty automaticky s tím, že poplatek za vydání karty Gold se nezvyšuje.
Zdroj: tisková zpráva ČS



				
								
								
								
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					